Förbättringar på Ciklid.se

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickard
    Användare
    • April 2002
    • 727

    #61
    Tyvärr FI så håller jag inte med dig om att det skall vara öppet för alla, då känns det inte meningsfullt att vara medlem. Jag tycker att man som medlem som betalar för denna sida också skall ha vissa fördelar med det. Jag vill känna mig "viktig" för att det skall vara meningsfullt att vara medlem.
    M.v.h.
    Rickard

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #62
      Vi har haft som policy att inte försämra för någon dvs om det tidigare varit tillgängligt för alla så får det förbli så.
      Däremot så är ambitionen att alltefterhand lägga in fler möjligheter och avdelningar och att dessa förbättringar enbart skall vara tillgängliga för medlemmar.
      Dvs inte försämra för någon, utan att förbättra det för NCS-medlemmarna - det är ju trots allt dessa som betalar för sidan.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

        #63
        citat:walle menade nog att man även som icke-medlem skulle kunna lägga in bilder i "medlemmarnas bilder", inte att man skulle peta in ett porträtt på sig själv i forumet.
        Jag inser mitt misstag när jag läser längre tillbaka i tråden, men jag tycker också att medlemsarkivet ska vara en medlemsförmån.

        citatet skulle bli en större bredd bland bilderna också, gissningsvis så har 80% av NCS-medlemmarna afrikanska ciklider, räknar man med forummedlemmarna så blir denna siffra troligtvis betydligt lägre, att tillåta bilder från icke-medlemmar skulle därför göra att fler syd- och centralamerikanska ciklider skulle visas upp och det tycker jag skulle vara positivt.
        Jag förstår inte varför NCS-medlemmar INTE skulle vara representativa för ciklidister i allmänhet. Idag ser fördelningen i bildarkivet ut enligt följande;
        Sydamerika 18%
        Centralamerika 12%
        Malawi/Tanganyika 69%
        Västafrika 1%

        Med andra ord får vi öka mängden afrikanska ciklder för att komma upp i dina 80%.

        citat:Men i övrigt så håller jag med när det gäller anledningarna till att gå med i NCS och personligen så tycker jag att Ciklidbladet i sig gör det väl värt att bli medlem.
        Absolut, men ett medlemskap är mycket mer än en prenumeration på en tidning.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Rob
          Användare
          • April 2003
          • 143

          #64
          Ni som leder Nordiska Ciklidsällskapet måste också förstå att det finns de som anser att det inte är värt att gå med i Nordiska Ciklidsällskapet. Därför att de anser att ett medlemsskap inte ger mycket mer än en medlemstidning. Att sedan betala 250 kr för att få 4 nr av Ciklidbladet kanske inte är något som känns motiverande. Jag vill inte med detta påstå att jag tillhör dem, men jag anser att ni borde vara mer tydliga i er motivering till att bli medlem. Att hävda att man är med och betalar sidan som medlem håller inte eftersom sidan (förutom vissa undantag som man kan leva utan) är gratis. I så fall borde den endast vara öppen för medlemmar av NCS.
          Kort och gott varför ska man bli medlem? Motivera!
          "Bättre sent än aldrig" []

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

            #65
            citat:Att hävda att man är med och betalar sidan som medlem håller inte eftersom sidan (förutom vissa undantag som man kan leva utan) är gratis.
            Sidan är inte gratis för föreningen att driva. Som medlem är man med och finansierar ciklid.se och sprider intresset för ciklider. Många har också blivit medlemmar för utnyttja de sidor på ciklid.se som är enbart för medlemmar.

            citat:
            I så fall borde den endast vara öppen för medlemmar av NCS.
            Ciklid.se är en ypperlig reklamplats för NCS som lockar många nya medlemmar. Med fler medlemmar blir medlemsavgiften lägre och det tjänar ju alla på. Till i år sänktes medlemsavgiften från 295:- till 250:-.

            citat:Kort och gott varför ska man bli medlem? Motivera!
            Se mina tidigare inlägg i denna tråd.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              #66
              Svar till Rob:
              Det är självklart upp till var och en att själv besluta om man vill bli medlem eller inte. Är inte ciklidintresset tillräcklig stort så går man inte med så enkelt är det.

              Vad vi kan göra är att tala om vad man får som medlem
              1/ Ciklidbladet
              Ca. 168 A4-sidor med läsning (ca. 70 artiklar med ca. 400 färgfoton).
              2/ Almanacka
              28 sidor i A4 format med ca. 13 kanonfärgkort.
              3/ Rabatter
              Ett 30-tal ciklidaffärer lämnar fina rabatter till NCS-medlemmar.
              4/ Bonuserbjudande
              En gång om året ges medlemmarna fina möjligheter att köpa ett antal produkter till starkt reducerat pris.
              5/ Hemsidan
              Fler och fler avdelningar kommer att öppnas på NCS hemsida som enbart är öppna för NCS-medlemmar. Just nu t.ex. att lägga in foton i profilen och på medlemmarnas bilder - mer kommer.
              6/ Tävlingar
              NCS medlemmar ges möjlighet att gratis delta i de tävlingar som NCS anordnar och vinna fina priser, t.ex. Gissa Fisken.

              Ja detta var i korthet vad man får som medlem, sedan är det upp till var och en att bedöma om det är värt 250 kronor. För mig personligen är det punkt 1 som är absolut viktigast och de övriga sakerna är för mig inte så intressanta.
              Men jag tycker att enbart punkt 1 med råge är värt mer än 250 kronor - jfr t.ex. med vad en normalbok i A4 format på 168 sidor och med 400 färgfoton kostar. I detta nummer recencerar vi t.ex. en bok i A4 format på 192 sidor med 450 foton - priset drygt 800 spänn!!! Så nog är Ciklidbladet och medlemsavgiften billig.
              Ciklidhälsningar
              Kjell

              Kommentar

              • Hasse_H
                Användare
                • April 2002
                • 1081

                #67
                Ciklidbladet ensamt är värd hela medlemsavgiften. Och jag instämmer med övriga som också tycker att det är självklart att man som medlem ska ha mer fördelar av forumet och ciklid.se än vad icke-betalande forumdeltagare har. Det är vi NCS-medlemmar som betalar för att vi ska ha forumet och ciklid.se.

                Eventuella snedbalanser mellan afrika och amerika får vi rätta till genom att författa fler entusiasmerande artiklar om det som intresserar oss mest. Inte genom att släppa på förmånerna för betalande NCS-medlemmar.

                /Hasse

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

                  #68
                  citat:Ursprungligen skickat av Hasse_H

                  Eventuella snedbalanser mellan afrika och amerika får vi rätta till genom att författa fler entusiasmerande artiklar om det som intresserar oss mest.
                  Helt rätt Hasse!
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • Hasse_H
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1081

                    #69
                    Har jag pantat mig nu? [][8D]
                    /Hasse

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

                      #70
                      citat:Har jag pantat mig nu?
                      Yes, ser fram emot dina artiklar.
                      Ciklidhälsningar
                      Kjell

                      Kommentar

                      • Ante
                        Användare
                        • November 2002
                        • 571

                        #71
                        jag tycker att dom senaste inläggen borde komma upp först.
                        när jag skall läsa en lång tråd med flera sidor så kommer dom älsta inläggen först, jag vill läsa dom senaste.

                        Kommentar

                        • Johan
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3029

                          #72
                          ett missförstånd eller är det inte på zoopet som gissa fisken finns?

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

                            #73
                            citat:ett missförstånd eller är det inte på zoopet som gissa fisken finns?
                            Sorry "Gissa cikliden" skulle det vara - inte helt fel i alla fall eftersom ciklider är fiskar[].
                            citat:jag tycker att dom senaste inläggen borde komma upp först.
                            Förstår inte riktigt vad du menar - nog kommer de senaste inläggen upp först.
                            Ciklidhälsningar
                            Kjell

                            Kommentar

                            • walle_1
                              Användare
                              • February 2003
                              • 708

                              #74
                              Tycker det är en fullständigt löjlig diskution angående om man kan lägga in bilder eller inte. Det var bara ett förslag från mig, men var tydligen inget som slog stort hos medlemmarna. Det kan jag acceptera. Det jag tycker är fjantigt är att det ska ge fler medlemmar. Det tror jag knappast. Visst, jag håller med om att medlemmar ska ha fler funktioner och fördelar än andra, men ska det vara i syfte att värva nya så får man nog komma på bättre argument än att medlemmar kan lägga in bilder.

                              Tror snarare att genom att alla kan lägga in bilder så får fler upp ögonen för dom. Det är ju garanterat fler som är inne på hemsidan än som läser CB. Titta t.ex. vad jaguartråden har gjort här på forumet, flera nya jaguarägare deltar i diskutionen och även gamla guapote-fantaster har påbörjat nya centralamerika-kar.

                              Jag förstår att det kostar att driva sidan och utan medlemsavgifter funkar det inte. Men genom att släppa på vissa funktioner så kanske ännu fler får upp ögonen för nya fiskar och väljer att prenumerera på CB.

                              Bara min syn på saken absolut ingen kritik mot någon enskild person.


                              MVH Martin

                              http://m1.271.telia.com/~u27102612/

                              Kommentar

                              • Henrik Dehlin
                                NCS Medlem
                                • September 2002
                                • 1913

                                #75
                                Kjell

                                Jag tror att han menar om en tråd tex är 8 sidor lång så kommer man först till sida 1..Han vill istället komma till sida 8..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...