Påfågel + vadå?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roni
    Användare
    • May 2003
    • 183

    Påfågel + vadå?

    Jag har två stycken 30 cm påfågelciklider i ett 520 liters kar, nu funderar jag på att köpa dit några fler fiskar och skulle gärna vilja ha förslag. Tack på förhand.

    fredrik
    Mvh/Fredrik
  • Jompastar
    Användare
    • August 2003
    • 80

    #2
    Barbus schwanenfeldi, Aequidens rivulatus

    Kommentar

    • Ola
      Användare
      • August 2002
      • 1232

      #3
      Du kan kanske teste med Ormhuvud eller fengädda?
      ola lindeberg

      Kommentar

      • roni
        Användare
        • May 2003
        • 183

        #4
        Tack så mycket för svaren, jag har själv funderat på guldsömmare men vet inte om jag får tag i några.

        fredrik
        Mvh/Fredrik

        Kommentar

        • Jompastar
          Användare
          • August 2003
          • 80

          #5
          B. schwanenfeldi kommer att dra igang fart I burken vilket kan vara kul for askadare som inte ar insnoade pa ciklider. Inskaffa en grupp pa minst fem. Dessa fiskar blir mycket vackra ifall du matar dom med daphnia och haller dom I syrerikt vatten.
          A. rivulatus ar onekligen en favorit. Kanske inte simmar omkring lika mycket som schwanenfeldi men adderar till burken med sin otroliga fargprakt.

          Kommentar

          • roni
            Användare
            • May 2003
            • 183

            #6
            Tack så mycket ska försöka få tag i rivulatus. Men vet inte om dom har nånstans i Umeå där jag bor. Men ska försöka som sagt.

            Mvh/Fredrik

            Kommentar

            • dr. strange

              #7
              Roni: ser att du bor i Umeå, prova på akvarie fisken, har dom ingen kul så lämna namn och nummer till Erik som jobbar där så hör han av sig om dom får in, Han hade Guldsömmar för nån vecka sen, tror det är tunt om roliga fiskar just nu, några påfåglar finns.

              //Marcus

              Kommentar

              • roni
                Användare
                • May 2003
                • 183

                #8
                Tack för tipset. Jag ska fara dit och kolla så fort jag får tid.

                fredrik
                Mvh/Fredrik

                Kommentar

                Arbetssätt...