If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nja det är nog i minsta laget för malawi. Det skulle eventuellt fungera med en art av någon lugnare mbuna som t ex Labidochromis caeruleus , frågan är ju bara hur "kul" det blir..
Vad är du ute efter med ditt akvarium? Är det en snygg inredningsdetalj eller är du intresserad av fisken? Det kan ju givetvis vara en kombination av dom två också
Det är nog en kombination av båda jag vill ha.
Men då får jag nog leta efter ett större kar..
Vill gärna ha 2-3 av dom mindre arterna.
Vad borde sikta på för storlek på karet då?
Nybörjare så har dålig koll☺
Tråkigt svar men; så stort som möjligt. Även små fiskar gör sig mycket bättre i ett större akvarium. Är det ett hörnakvarium som du känner att du har utrymme för?
Ja men det är inte så illa 120 x 50 x 50 cm = 300 liter, lägg till 10 cm till på djupet (alltså bredden på burken) och du får ännu trevligare burk som rymmer 360 liter.
Djupet på burken är enligt mig viktigare än höjden.
Absolut, det är bara att fråga på. Kan ju tipsa dig om att bli medlem i NCS också. Du får då fyra nummer av vår medlemstidning, tillgång till vår app med vårt grymma artregister m.m. Dessutom får du 10% rabatt i våra rabattbutiker, allt för endast 295:-/år. Med andra ord, handlar du i en rabattbutik för 3000:- så är de andra förmånerna en bonus 3000:- kommer man snabbt upp i när man ska dra igång en ny burk
Kommentar