If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
En annan bra flytväxt kanske är Limnobium laevigaturm (min favoritflytväxt) eller varför inte Hydrocotyle leucocephala. De får du tag på nästa månadsmöte (påminn före mötet) eller så säger du till innan.
En annan bra flytväxt kanske är Limnobium laevigaturm (min favoritflytväxt) eller varför inte Hydrocotyle leucocephala. De får du tag på nästa månadsmöte (påminn före mötet) eller så säger du till innan.
Nu har jag fått i mer växter i burken, tack Johan för ditt bidrag. Firren är fortfarande skygg och visar sig i princip inte alls Hoppas att mer växter kan få den att känna sig trygg!
Hej Erik! Tack för idag. Tiden går fort när man pratar akvaristik. Jag såg ju åtminstone huvudet på Ormhuvudet. Jag hoppas att växterna gör den mindre skygg. Vi hörs och ses.
Kul händelse idag. Jag tömde ormhuvudskaret för att sälja mina åtta C.pulchra. Jag måste erkänna att det kan vara mitt mest försummade kar på många många år. Ett 200 liters kar med massor av växter, svag cirkulation, ytan täckt av andmat och en massa slam och växtdelar på botten. Fiskarna var förvånadsvärt nog i finfin kondition 15-20cm långa och dessutom ser jag när jag börjar rota runt att det finns hundratals små 10mm långa yngel i akvariet.
Inte nog med att de inte hade börjat slåss som galningar i akvariet. De hade dessutom fått fram en massa yngel och lyckats hålla sams i denna löjligt lilla burk. Nu är de stora firrarna inbytta i en affär i Luleå men jag har behållit ynglen. De åtta som skulle bli noll blev istället långt över hundra.
Cool! Då har du Pulchra till salu om några månader alltså? jag har läst om att dom trivs i lite träsk-aktigt vatten och i princip obefintlig cirkulation. Kul ändå fast det kanske inte var "riktigt enligt plan"
Intressant att dom inte bråkat vid lek också för det har jag förstått "är ett problem"...
Lite bilder. En av de troliga honorna.
Några yngel. Bilden blev liggande istället för stående som den skall vara.
Lastade i lådor på väg till Rolles akvariecenter i Luleå.
Kommentar