Underbar fotosajt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    Underbar fotosajt...

    Hittade denna sajt, som var länkad på en annons, och den är riktigt bra med snygga foton på fiskar.

    Kolla den annars missar du något! *s*

    Finns det någon annan sajt som har liknande kvalitet och bredd?

    Johnny Jensen, Photographic Library, Aquarium, Fishing


    Gå in på vad ni vill, men "Aquarium photo" är enormt stor och snygg...klicka och njut!
  • Daniel Odell
    Användare
    • January 2003
    • 2437

    #2
    ehm vilken?
    fish r friend

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      Jag "rättade" misstaget i första inlägget så nu finns länken där...*s*

      Kommentar

      • jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

        #4
        Mycket trevlig sajt!

        Tackar för den.

        Mvh Jari

        Kommentar

        • Kjell Nilsson
          Användare
          • January 2003
          • 50

          #5
          Om det är så att ni är intresserade av att bara kolla på bilder av akvariefisk så har jag ett litet galleri på denna adress: http://w1.315.telia.com/~u31510320/

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

            #6
            Fantastiskt fina bilder Kjell!
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Tess
              Användare
              • June 2003
              • 29

              #7
              Wow! Otroligt vackra bilder, både ciklid.org och zoopet borde köpa (eller hur gör man?) bilder av dig! Många är ju faktiskt bättre än de som finns på respektive art nu, och dessutom är det alltid kul att få se honor, oftast är det ju hanarna som visas vid artbeskrivningen.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

                #8
                citat:Otroligt vackra bilder, både ciklid.org och zoopet borde köpa
                Vem betalar då, du??????
                Nej men skämt åsido så hjälper oss Kjell Nilsson redan med foton till Ciklidbladet. Mittuppslaget i förra numret var ett Kjell Nilsson-foto och i nästa nummer kommer en artikel av Kjell med åtföljande kanonfoton. Säga vad man vill om internet, konkurrera med det tryckta fotot det kan det inte då det blir en helt annan lyster på fotona i tryckt version och Kjells foton håller verkligen för att dras upp i det format som vi ibland gör i Ciklidbladet.
                Ciklidhälsningar
                Kjell

                Kommentar

                • Tess
                  Användare
                  • June 2003
                  • 29

                  #9
                  "Vem betalar då, du??????"

                  Ja, jag antog att det skulle vara svårt... Får ni använda vissa fotografers bilder gratis, eller hur funkar det? Det skulle väl bli hysteriskt dyrt om ni var tvungna att betala "presspriser" för allt ni publicerar?!

                  Kommentar

                  • Danny_C
                    Användare
                    • April 2003
                    • 334

                    #10
                    när kommer nya ciklidbladet?? längtaar ju
                    /danne

                    Kommentar

                    • jarinen
                      Användare
                      • April 2003
                      • 1888

                      #11
                      Jäpp, jag är ochså ny medlem ,ser verkligen fram emot årets nummer av ciklidbladet.

                      Har inte ens sett tidningen ifråga, det blir rena julafton !!

                      Var det mitten på september va ? Vad otålig jag blir !


                      Mvh Jari

                      Kommentar

                      • martinrw
                        Användare
                        • May 2003
                        • 58

                        #12
                        Den danska sidan som först tipsades om i strängen är ok med sina fina bilder. Helt klart har det lagts ner mycket arbete på att göra sidan informativ och snygg.
                        Kvaliten vad gäller kunskap brister dock ibland då ex. en Malawiciklid finns under Viktoriaciklider och Tanganyikaciklider under malawiciklider, malawi under fel namn o.s.v.
                        var bara inne hastigt och överblickade...
                        Tycker dock att det blir något vilseledande speciellt för de som är nya och och tror vad de ser när fel fisk på fel plats visas.

                        Om man ska informera på en sida som vänder sig till alla tycker jag att man bör göra sin research ordentligt.
                        Detta är något som jag upplever är alltför vanligt förekommande, lite synd. Stavfel o.s.v är väl inget att hänga upp sig på men riktiga sakfel som förekommer i plural är värre.

                        Det finns också många föredömliga och väldigt proffsiga ( speciellt svenska ) sidor som görs av privatpersoner, Michael Perssons är nog en av de absolut bästa ( eget tycke ).

                        Nu är klockan snart 01.20, godatt.

                        MvH Martin
                        Massor av malawi

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          #13
                          martinrw:

                          Jag kan väl hålla med om att jag inte gjorde någon större vetenskaplig research på den sajt som jag ville att fler skulle se...jag tyckte bara att den innehöll många snygga foton på fiskar m m.

                          Frågan är...ska jag hålla inne med de sajter som jag tycker är snygga och som finns på internet istället för att låta andra se och göra sina egna bedömningar?
                          Låt vara att den kan innehålla vissa fel, men huvudsaken var att dela med sig av denna länk. Ansvarig för sajten är ju upphovsmannen, och inte jag.

                          citat:Tycker dock att det blir något vilseledande speciellt för de som är nya och och tror vad de ser när fel fisk på fel plats visas.

                          Om man ska informera på en sida som vänder sig till alla tycker jag att man bör göra sin research ordentligt.
                          Detta är något som jag upplever är alltför vanligt förekommande, lite synd. Stavfel o.s.v är väl inget att hänga upp sig på men riktiga sakfel som förekommer i plural är värre.
                          Jag tycker dessa rader var onödiga och skulle alla behöva göra en bred research för att kunna ge reklam för en sajt man hittat så lär det inte ges förslag på speciellt många här på detta forum!

                          Micke´s sajt som du skriver om är riktigt bra, så där håller jag med dig. Det finns många riktigt bra sajter som är svenska, men jag vill även se andra utländska sajter även om de till 100% inte alltid är korrekta.

                          Kommentar

                          • Kjell Nilsson
                            Användare
                            • January 2003
                            • 50

                            #14
                            Självklart skall man tipsa om siter som verkar bra! Om det sedan visar sig att de innehåller en del mindre felaktigheter så är det bra om det påpekas (t. ex. i detta forum) men bättre ändå är att göra sitens skapare uppmärksam på felaktigheterna. Det där med korrekta namn på fiskarna är t.ex. inte så lätt alla gånger.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...