Aulonocara Kandeense

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NiclasVH
    Användare
    • February 2015
    • 65

Aulonocara Kandeense

Hej,
    För ett par veckor sedan köpte jag en hanne och två honor av Aul. Kandeense. Hannen fint utfärgad ca 6-7 cm och honorna ca 5-6 cm. Problemet är att hannen inte ätit något sedan jag köpte den. Matar med nls och har blandad soppa i karet varav mbuna och fire fish, aul benga. Hannen verkar inte ens intresserad av mat. Det kan fara förbi honom men han bryr sig inte. Provade idag med köpt räkmix och då blev det plötsligt intressant. Det åt han av och verkade vilja ha mer. Jag kan ju inte mata dagligen med räkmix så vad kan jag göra ?
    /Niclas
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

Jag tycker att du ska fortsätta mata med det fodret som du vill mata med (NLS verkar det som). Var fortsatt observant på om hanen äter, förr eller senare så kommer han att äta. Fiskarna klarar sig ju rätt länge utan mat.

Äter honorna?

Jag förstår dock att du börjar bli orolig efter två veckor. Oftast brukar dom ju triggas av att övriga fiskar äter även om dom själva inte är vana vid fodret. Åt han av räkmixen (inte spottade ut)?

Kommentar

• NiclasVH
      Användare
      • February 2015
      • 65

Hej,
      Ja igår åt han av räkmixen och jag tror han tog en liten bit idag. Ja honorna äter nls och såklart räkmix. Tänker också att hungern måste ju ta över till slut. Vi får se vart det barkar.

Kommentar

• NiclasVH
        Användare
        • February 2015
        • 65

Ja nu dog den härom dagen
        Nu har jag två honor och ingen hane. Undrar om någon i Stockholmstrakten har någon hane att sälja ?

Kommentar

Arbetssätt...