Jag köpte för ett bra tag sedan ett gäng på 6 stycken Saulos ciklider. Jag skulle köpa två hanar och 4 honor, men nu tycker jag att det verkar som om jag fått tag på 4 hanar och två honor. Alla fiskar utom två har fått den svarta randen på ryggfenan och även svarta fenor under magen. Får även honorna dessa eller är det som jag tror att det är bara hanar?? Att det är tre hanar är jag säker på eftersom dessa två av dem börjar få de blå ränderna nu också. (en hane är redan helt blå)
Hur går det om det nu är 4 hanar och två honor i ett 375 liter akvarium med ett gäng andra malawiciklider också? Sauloshanar är väl ganska aggressiva mot hanar av samma art eller?
Kanske ska höra med akvariehandlaren om det går att byta in hanarna mot ett gäng honor istället.
Hur går det om det nu är 4 hanar och två honor i ett 375 liter akvarium med ett gäng andra malawiciklider också? Sauloshanar är väl ganska aggressiva mot hanar av samma art eller?
Kanske ska höra med akvariehandlaren om det går att byta in hanarna mot ett gäng honor istället.
Kommentar