Forumsrättighet för ncs-medlemmar - fixat!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo
    NCS Medlem

• January 2011
    • 1744

Forumsrättighet för ncs-medlemmar - fixat!

Nu skall alla vara fixade och allt skall funka igen

Var vänliga att kolla så att Ncs-loggan finns under ert forumsnamn, om den inte finns där så kontakta mig på medlem@ciklid.org så kollar jag på det.
    (skriv med ert namn, forumsnamn och medlemsnummer)
    ----------------------------------
    /PIA
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • January 2003
    • 638

Min medlemslogga har alltid funnits under mitt namn, men fortfarande får jag ett felmeddelande om behörighet på en eller flera av de slumpade albumbilderna. Är det så att vissa av de uppladdade bilderna kräver extra tillåtelse av uppladdaren för att man ska kunna klicka på dem?
    MVH Micke

"Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

Kommentar

• Peter J S
      NCS Medlem
      • November 2014
      • 21

Jag har också liknande problem som Micke_A. Mvh Peter

Kommentar

• Peter J S
        NCS Medlem
        • November 2014
        • 21

Peter J S, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:
        1. Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
        2. Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering.

Logga ut Hem Så här blir det. /// Peter.

Kommentar

• PiaJo
          NCS Medlem

• January 2011
          • 1744

Ursprungligen postat av Micke_A
          Min medlemslogga har alltid funnits under mitt namn, men fortfarande får jag ett felmeddelande om behörighet på en eller flera av de slumpade albumbilderna. Är det så att vissa av de uppladdade bilderna kräver extra tillåtelse av uppladdaren för att man ska kunna klicka på dem?
          Jag har bett teknikerna kolla på detta.
          ----------------------------------
          /PIA

Kommentar

• Micke_A
            NCS Medlem
            • January 2003
            • 638

Tack Pia
            MVH Micke

"Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

Kommentar

• Micke_A
              NCS Medlem
              • January 2003
              • 638

Det strular fortfarande... Eftersom medlemsloggan finns under mitt namn, så borde det väl inte vara så att min behörighet saknas? Men nå't fel i nå'n kod nå'nstans kanske gör att min behörighet så att säga "faller bort" när jag klickar på vissa bilder?
              MVH Micke

Kommentar

• Pabbe
                NCS Medlem
                • September 2006
                • 1805

Ja, vissa slumpade albumbilder får jag samma felmeddelande på. T. ex:

Skalar1 av Faliz

Kommentar

• Pabbe
                  NCS Medlem
                  • September 2006
                  • 1805

Några till:

enda gemensamma nämnaren jag kan se är att de vars albumbilder jag inte kans se står som "Användare". De vars album jag når, är betalande med loggan under namnet.

Kommentar

• Pabbe
                    NCS Medlem
                    • September 2006
                    • 1805

Funderar; är det så att man måste vara betalande för att skapa album, men när man slutar betala blir ens albumbilder otillgängliga? För det verkar inte vara enstaka bilder, utan det går inte att komma åt "användares" album alls?

Kommentar

• Micke_A
                      NCS Medlem
                      • January 2003
                      • 638

Är det så, så är det ju inte man själv som inte har behörighet att titta på bilderna, utan den som skapat albumet som inte har behörighet att låta andra titta på dem :p Låter lite rörigt...
                      MVH Micke

Kommentar

• Wilhelm
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9122

jag kan ju se bilderna i Pabbes länkar. Så det måste vara nåt annat lurt. Testa med att logga ut och nollställa cashminnet och därefter logga in igen. Långskott, men kanske funkar.
                        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Pabbe
                          NCS Medlem
                          • September 2006
                          • 1805

Ja, eller, om det är så, är meddelandet missvisande. Och, om det är så, så borde inte bilder från "icke-behöriga" album visas i slumpgeneratorn.

Kommentar

• Pabbe
                            NCS Medlem
                            • September 2006
                            • 1805

Ursprungligen postat av Wilhelm
                            jag kan ju se bilderna i Pabbes länkar. Så det måste vara nåt annat lurt. Testa med att logga ut och nollställa cashminnet och därefter logga in igen. Långskott, men kanske funkar.
                            Nej, funka inte. Kanske du som styrelsemedlem har obegränsade rättigheter?

Kommentar

• Pabbe
                              NCS Medlem
                              • September 2006
                              • 1805

Rörigt detta. För att se betalande medlemmars album, tycks det inte spela någon roll om man är inloggad eller inte. För att se album skapade av någon som är registrerad som enbart "användare" går det inte att se vare sig man är inloggad eller fullvärdig NCS-medlem. Iaf inte så långt jag kollat.

Kommentar

Arbetssätt...