Amano-räkor tror ni skulle bli uppätna eller?
Geophagus kar
Kollaps
X
-
-
Jag kanske ska fixxa en modul att ha i botten som de kan gräva runt, men får se hur det blir... Har någon testat det?/danneKommentar
-
Har ev. ett kar på 630l på g, men det är bara 150cm långt(70*60cm), tror ni det går att ha påfåglar och jordätare i ett sånt kar? Egentligen var jag på jakt efter ett 2m kar, men det här verkar ganska schyst och volymen är ju ok. Eller gör längden så stor skillnad?Kommentar
-
För Geophagus är ju bottenytan viktig... Vet inte vad oscar är för typ av fiskar... bara sett bilder och i affärer/danneKommentar
-
svårt att säga eftersom det finns jordätare i väldigt olika storlekar. men jag skulle inte ha den kombinationen i ett så "kort" kar. men det skulle vara bra för endast påfåglar (smyg reklam). påfåglar blir så stora att det är svårt att få grepp om deras vuxna storlek. man förstår när man ser storleken. min kompis har ett lekpar tillsammans med pärlciklider hemma nu som går i ett kar som har måtten 180*60*50, vilket är alldeles för litet. jag fick dom av en kille som hade dom i ett 190 liters med en paroonhaj!! så dom förvaras tillfälligt hemma hos honom. men dom ska flytta till min lokal så fort en 1000liters kommer igång.1200 liter.. http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=51465Kommentar
Kommentar