Labeotropheus trewavasae

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9104

Labeotropheus trewavasae

Nån gång på 70 talet hade jag Labeotropheus trewavasae och för ett halvår sedan fick jag ett par av dessa av en god vän. De gick ihop med ett antal yngel 5-6cm och slog tydligen ihjäl dem när de skulle till och leka.
    Nu har honan spottat ut 6-8 yngel idag och jag undrar nu om de kommer att bli uppätna eller om jag ska fånga upp dem och placera dem i ett eget kar. ynglen är ganska stora 10-12mm

De står fortfarande uppe i högra hörnet och är lättfångade där de är.
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • Erik Österlund
    NCS Medlem

• January 2005
    • 3788

Jag skulle flytta på dom!

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9104

Jag gjorde det en halv timme efter at jag skrev inlägget. Gjorde i ordning ett 10 liters, men det var inte så lätt som jag trodde att fånga dessa yngel.
      Bifogade filer
      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9104

Igår eller förrgår spottade hon en ny kull ungar. Hon tog in dom i mun så fort jag närmade mig akvariet. Idag så såg att det stod ett gäng yngel i ena hörnet av akvariet. Det var inte lätt att räkna dem men drygt 20 är det. Denna gång plockar jag inte upp dom, utan de får gå ihop med morsan.
        mvh Wilhelm

Kommentar

Arbetssätt...