Värmare som värmer upp till lägre temp än 18

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    Värmare som värmer upp till lägre temp än 18

    Hej,

    Finns det värmare som värmer upp till lägre temp än 18 grader? De flesta är från 18-32 eller likande men jag skulle vilja ha en som bara värmer till 5 grader.

    Jag skulle även enska en som värmer till 16 grader.

    finns detta?
    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • stefanr
    Användare
    • June 2013
    • 79

    #2
    Tveksamt... Man får nog helt enkelt använda en underdimensionerad värmare.

    Kommentar

    • riktlinjer
      Användare
      • August 2013
      • 342

      #3
      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Hej,

      Finns det värmare som värmer upp till lägre temp än 18 grader? De flesta är från 18-32 eller likande men jag skulle vilja ha en som bara värmer till 5 grader.

      Jag skulle även enska en som värmer till 16 grader.

      finns detta?
      Det finns ju lösa 'industritermostater' för de flesta temperaturintervall du kan ens tänka på, skaffa en sådan med tempgivare och sedan vilken värmare som helst.

      Kommentar

      • mikoto
        NCS Medlem
        • March 2014
        • 314

        #4
        Vart har du akvarierna? I ett kylrum? :-) Värma till 5 grader låter väldigt udda. Jag får ha kylare för att nå den temperaturen i mitt svala kar.

        Men det finns vanliga termostater att köpa istället som riktlinjer är inne på lite men man behöver inte ha någon industrigrej för det.

        Både Schego och Tunze har termostater som verkar börja på just 5 grader och sedan uppåt. Så kan du köpa en cool titanvärmare och köra till, jag har velat ha en sådan men undvikit de pga kravet på separat termostat. Men de var ju inte så dyra ser jag nu...

        Kommentar

        • faltaren
          Användare
          • September 2006
          • 341

          #5
          Separat controller så fixar det sig. Jag har en profilux men finns ju billigare alternativ.

          Kommentar

          • Ducce
            Användare
            • November 2009
            • 360

            #6
            Denna fixar det
            Take a look at Hydor's various models of heaters for turtle tanks and terrariums: reliability and precision, guaranteeing uniform and homogeneous heating. Internal heaters, electronic thermostats or heating cables: choose the one that suits you best!

            Kommentar

            • faltaren
              Användare
              • September 2006
              • 341

              #7
              👍 👍 👍

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

                #8
                Jag har ett akvarium ute. När det gäller att varma till 16 så tar jag vatten direkt från havet (jag forskar på fisk)
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                Arbetssätt...