Fire fish

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NiclasVH
    Användare
    • February 2015
    • 65

Fire fish

Hej,

Vågar man fråga om firefish här då den inte är naturlig ? Hur som helst så har jag en hane som är ca 7 cm, röd och fin samt en hane lite mindre som också är röd och fin. Har sedan från och med idag två honor 6 och 5 cm ungefär. Köpte en hona till idag då den mindre hannen är mobbad av både hannen och honan. Det tvingas upp i hörnen av karet och gör den försök att komma ner så jagas den upp direkt. Blev samma sak med nya honan, hon jagas och tvingas också upp.

Aulonocara arter trodde jag var fredliga ? Vad gäller, ska man ha fler honor än hannar eller lika eller mer hannar än honor ? Blir förvirrad.

/Niclas
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

Självklart kan man ställa frågor/skriva om firefish!

Generellt kan man väl säga att det är bäst att ha antingen en hane eller tre eller fler. Två stycken brukar bara fungera om det finns gott om utrymme så att hanarna får varsitt revir.

Firefish är inte en som en "vanlig" aulonocara, jag vet inte exakt vad dom har korsat in men firefish är betydligt tuffare i alla fall.

Kommentar

• NiclasVH
      Användare
      • February 2015
      • 65

Ok tack för svar Erik.

Kommentar

• Freppo
        Användare
        • November 2014
        • 37

Ursprungligen postat av Erik Österlund
        Självklart kan man ställa frågor/skriva om firefish!

Firefish är inte en som en "vanlig" aulonocara, jag vet inte exakt vad dom har korsat in men firefish är betydligt tuffare i alla fall.
        Om jag inte hört helt fel så är den blandad utifrån från Stuartgranti (Maleri ?). Och den har för mig varit en tuffing bland Aul.

Kommentar

Arbetssätt...