Nytt projekt, Yngel av Röda Gäddan
Kollaps
X
-
-
Nytt projekt, Yngel av Röda Gäddan
En liten uppdatering.
Varit iväg i jobb under helgen och låtit gäddorna bli hungriga under 4 dagar totalt.
Gav dom lite flakes och nu fick jag mer reaktion på maten än att den bara fick singla förbi som de har varit med pelletsen.
Många som smakar och spottar men en och annan äter av det.
Ser ut som de kommer gå vägen med "förberedd" mat.
Ska försöka få tag på Krill flakes till dom.
Senast redigerad av FrePGun; 11 May 2015, 21:03.Kommentar
-
-
Ibland kan det vara trixigt att få dem att äta torrkäk. Jag har två Crenicichla punctata som efter ett drygt år fortfarande bara äter mask, räkor och frusen (tinad) fisk. Den ena av dem äter ibland räkmix (gjord på insjöfisk, räkor och diverse grönt). Det är lite bökigt när all annan fisk jag har äter torrfoder med god aptit.Kommentar
-
Ja just karets öde står lite otalt just nu. Kan hända de blir något helt annat av de när gäddorna vuxit ur det. (Afrika är en ledtråd).
Ibland kan det vara trixigt att få dem att äta torrkäk. Jag har två Crenicichla punctata som efter ett drygt år fortfarande bara äter mask, räkor och frusen (tinad) fisk. Den ena av dem äter ibland räkmix (gjord på insjöfisk, räkor och diverse grönt). Det är lite bökigt när all annan fisk jag har äter torrfoder med god aptit.Kommentar
-
@Punkfredd
Måste bara fråga hur det går för dina röda gäddor!! Skulle vara kul att se uppdaterade bilderBe careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Så sent som igår flyttade gäddorna ner till Blekinge.
Har lagt hobbyn på sparlåga och sålde av min större balja och alla tillbehör.
Men i övrigt gick de bra med dom och de hade precis börjat färga ut, tippar på att nya ägaren kommer ha ett gäng röda gäddor till jul någon gång!Kommentar
-
Hej.
Så sent som igår flyttade gäddorna ner till Blekinge.
Har lagt hobbyn på sparlåga och sålde av min större balja och alla tillbehör.
Men i övrigt gick de bra med dom och de hade precis börjat färga ut, tippar på att nya ägaren kommer ha ett gäng röda gäddor till jul någon gång!Be careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar