If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Här är mina i dagsläget. Har haft dem tio månader precis nu. Den största var 10 cm då, och är väl 18-20 cm nu. Så en cm i månaden i snitt. Men de växer på sig i omgångar. Tycker senaste kvartalet gått snabbast. Jag tänker ha dessa länge:-)
Micke, de har jag tittat ofta på:-)
Lite frågor: Vid vilken storlek/ålder har dina blivit könsmogna?
Har du erfarenhet av att ha fler djur än ett par tillsammans?
Har du stort kar typ+1500 L går det säkert att ha fler. Mina blev könsmogna vid 20cm ca. Jag hade 3st 2 hanar 1 hona. Honan bytade hane vid ett tillfälle och det slutade i katastrof. Hände såklart när jag var bortrest.
Vad jag har läst lever de i grupp men det krävs nog bassänger. Hanen som var boss hittade ihjälslagen och så där lagom halvrutten hela karet var i mjölkig dimma, luktade apa i hela rummet. Kanske han blev sjuk eller det var en slump vet ej. Men de är suveräna yngel vårdare!
Kan tänka mig att en så stor kropp börjar lukta märkbart...
Mitt kar är 250x70x60. Jag har fyra st nu. En förmodad hanne som är några cm större än de andra tre. Jag får se hur det utvecklar sig. De behöver ju lite svängrum. Min setup nu är fyra vuxna deppii, fyra halvvuxna synspilus och fyra små P. regani.
Tänker det blir kvar ett par synspilus, ett par regani, de fyra deppii och sen får jag se hur det blir med pearsei. Just nu är det väldigt harmoniskt.
Ja det låter som en bra blandning av olika arter till ditt kar. Hanen som dog var ju runt 35cm blir jobbigt när man inte är hemma ser det! Då har vi snarlika kar mitt är 250 * 63 * 80 = b * h * d. Där går mest yngel på tillväxt 5st c. Umbrifira 3-4cm gold managuense 4 st 4-5cm 1par saijca 1par Amitilania Siqua. Petenia splendida letar jag efter. ..
Kommentar