If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Dessa bilder och de orden jag ser här om jordätarna får en Malawi- och Tanganyikafantast att lockas till andra områden inom hobbyn. Riktigt roligt att se detta och de bilder ni visar på oerhört snygga fiskar!
Några frågor dock...vad kostar dessa fiskar och vilka beteenden har de...t ex gräver de mycket osv?
Wow, "lilith" var ju fantastisk med det där jättestora ögat.
Bra jordätaer brukar väl gå loss på 200-500 styck. Mina "Orange-head" gräver inte alls på det viset som afrikaner. En lite grop för leken kanske. De silar dock sand genom gälarna mest hela tiden och bör därför hållas med fin sand.
Nja ! Tycker Daemon är rättså fula!
Leucosticta är finare isåfall!
Tricella:
Nja de gräver inte så värst mycket.
De mest silar sanden o spottar ut det.
Vissa malawi ändrar ju om botten,
men dessa gräver mest efter mat o spottar ut det på samma ställe.
De är ju väldigt fina
Så!!
Ikväll hämtas nya akvariet!
Sedan inatt ska jag iväg till cypern!
När jag kommer hem så ska jag fylla med vatten
låta det stå igång i 2 veckor och inreda...
Få rätt pH på vattnet och eventuellt skaffa en till rot och få i malar... sedan om typ 5-6 veckor ska jag leta fisk
Mina erfarenheter av mina Orange-Head stämmer med er andra, de silar sanden försiktigt i jakt på mat, men några svåra grävare är de inte. Växter går bra om man förankrar de i botten mha stenar eller krukor.
S. leucosticta är fina de också, men man måste ju inte tycka bara de arter man själv har är fina, eller hur Danny_C?
Japp.
Om ni ska ha växter man köper i klasar så kan man sätta fast de på en fin liten sten, så man slipper plantera varje dag
men man måste ju inte tycka bara de arter man själv har är fina, eller hur Danny_C?
- Näe... Men ofta har man ju sina favoritfiskar.
Dina orangehead är heta också!
finns så många fina Geophagiiner
Kommentar