Vilken fisk är detta?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stamsjo
    Användare
    • January 2015
    • 16

Vilken fisk är detta?

Fick hem 2 av dessa idag då en vän inte kunde behålla dom men har ju ingen aning va det är för sort!?
    Någon som vet och kan göra mig klokare?
    Tack på förhand.
    Bifogade filer
  • Kawasa
    Användare
    • September 2012
    • 840

Hej där, jag kan tyvärr väldigt lite om afrikanska ciklider, i mina ögon så ser alla dessa Mbunas firrar exakt lika ut fast med olika färger förstås

Det jag är lite bättre på är Central och Sydamerikanska ciklider, men min amatörmässiga gissning i det är fallet är att det skulle kunna röra sig om Pseudotropheus socolofi

Afrika experterna kommer förhoppningsvis snart att se din tråd och antingen rätta min gissning eller bekräfta den
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

Kommentar

• stamsjo
      Användare
      • January 2015
      • 16

Ja det va de svaret jag fick på NCS på FB med. Jag håller nog med när jag ser bilder på dom. Jag har ännu inte vågat släppa ner dom i mitt malawikar då dom är så otroligt skygga av sig men vi ska nog prova det till helgen.
      Tack så mycket för svar.

Kommentar

• Kawasa
        Användare
        • September 2012
        • 840

Jaha så du hade fått svar där i alla fall, det var ju bra Jag gick ur Facebook för flera år sen och har inte någon koll på vad som händer där. Lycka till när du släpper i firrarna, det går nog säkert bra
        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

Kommentar

• stamsjo
          Användare
          • January 2015
          • 16

Jodå nu är dom i karet. Verkar funka bra.....dom smälte in som fisken i vattnet så att säga. Hehe... verkar va ett fint par så vem vet om det kanske blir lite kärlek så småningom med.

Kommentar

Arbetssätt...