Projekt rädda Gibberosorna eller hur jag bygger ett hörnakvarium
Kollaps
X
-
Roligt att se, bra ljus till dom fiskarna i videon. Riktigt snyggt kar du byggt!Lämna en kommentar:
-
Här är en film på när jag precis lagt på ramperna. Nu har jag skruvat upp de i rampen.Lämna en kommentar:
-
Rampen är klar och jag är nöjd. Jag gick ifrån iden helt med att löda egna led strips. Jag såg prisvärda ledramper hemma hos Johan Falkborn "troffegaraget" som jag beställde och monterade i min ramp. Jag kör med Aquastabil plantledLämna en kommentar:
-
-
Perfekt tack för länkarna . Blir det helt ljus tätt med dessa skydd?Lämna en kommentar:
-
Nu blir jag lite orolig, måste de dämpas Jag tänkte bara skruva fast de
dessa köpte jag https://www.inet.se/produkt/5322238/...wings-sw1-80mm
Bara ett tips, inget att oroa sej för.
Länk till en produkt som skulle passa dina fläktar OM du skulle störa dej på vibrationer:
https://www.ebay.com/itm/2-Pcs-80mm-...wAAOSw2tFag4bS
Edit: Såg att du nämde att du var orolig för att ljuset skulle sprida sej ut genom fläktarna. Det finns fina filter att sätta på fläktarna, bara att knäppa dit dem, inget skruvande eller nått sånt alls. Jag har dem själv.
Länk till dem:
Lämna en kommentar:
-
Jag spacklat de största skavankerna först en slipat jag de. Efter det grundfärg, när den torkat så spacklat jag allt jag hittar. Sen slipar jag allt med rondellslip och 240 papper. Jag slipar inget mellan topp strykningarnaLämna en kommentar:
-
Slipar du färgen efter torkning med fint sandpapper också ?
Det gjorde jag på min bänk innan jag la på lacken, blev väldigt bra !
Ser ut att bli supersnyggt !
väntar på mer uppdateringarLämna en kommentar:
-
Ja efter lite testande och justerade så sitter den perfekt. Målningen är inte så svårt. Använder en fin roller och tre strykningar med topp färg. Jag slår alltid färgen igenom en tesil så slipper man eventuella färgflager som kan följa med från burken.Lämna en kommentar:
-
Det ser ut att vara en sjukt snygg finish på måleriet :-) Passformen med, najs-najs.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: