Det går väl inget vidare just nu med Gibberosorna. Min Alpha hane e helt galen värsta fisken jag har haft då inräknat Troffar och Pettrisar. Han slog ihjäl hanen som var nästa i rang i ett naffs. sen var det lugnt i en vecka tills nu när han har gett sig på nästa hane. Jag panik flyttade den till ett tomt 130 liters nu. Det jag ska göra nu är att plocka ut så många fiskar som möjligt i mitt 4600 liters och köra Gibberosorna där i. Där går nu 6st Gibberosayngel på 12-15cm. Det blir kanske en fin grupp på 11st. Jag kommer behålla Petrochromis sp.red, Boops, Cyanostictusarna, multipunktatusarna, calvusarna och Tretrosephalusarna i karet. Sen sätter jag i den andra fisken i hörn akvariet med störst vikt på Jumbo kitumba.
Projekt rädda Gibberosorna eller hur jag bygger ett hörnakvarium
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Tråkigt när det blir så där att de slår ihjäl varandra i gruppen.
Hade samma problem med mina Frontosor Burundi, så jag fick plocka bort
alla hanar förutom Alfan.
Sen dess har det varit riktigt bra harmoni han har 5 honor och de leker
regelbundet just nu iaf.
jag har ju ingen större/längre erfarenhet av dessa arter, men nog märks det att det
är en rovfisk, min hanne kan ena stunden vara väldigt timid och fin mot honorna, för att
sen på ett ögonblick bli vresig eller helt enkelt bara drar sig undan i perioder.
Men det är väl det som är en del av charmen samtidigt, kan jag tycka i alla fall.
Fin hona där på bilden, blir intressant att följa när du flyttar över dom till mastodontakvariet.Mvh ThomasKommentar
-
Aj då inte roligt. Min alfa är förnärvarande lugn han kan också vara stenhård imellan åt
Hoppas det ordnar sig / peter
Ska själv tyvärr göra mig av med mina pga jag är sugen att köra växtakvarium igen.
Annons på mina fiskar kommer snart.
/ PeterSenast redigerad av hollowman; 15 July 2016, 20:42.Kommentar
-
Växt akvarium låter som en riktig action höjare Har du Moba?Kommentar
-
Så nu blev det en total vändning. Jag flyttade tillbaka Gibberosorna till jätte burken och gjorde om akvariet till ett Tanganyika sällskaps akvarium. Arterna som går här i nu är Leptosoma jumbo Kitumbor, Kilesa, Tanganyika Killi, Calvus chatika, J. Ornatus synodontis polli White och tre Tanganyika ålar. Snart kanske jag även orkar bygga mig ett lock till akvariet så det blir klartKommentar
-
Ett bra val tror jag, frontosa cikliderna tycker jag behöver ordentliga akvarier för att de inte ska se trängda ut. Vi har några i ett 720 liter men jag tycker det är litet för de det med. De behöver lite mer bottenyta att simma över. Även om de inte är så aktiva fiskar.
Det här är ju också ett schysst akvarium dock!Kommentar
-
Ja detta blev riktigt bra nu. Harmoniskt och lungt. Fiskarna färgar bra. Jag ska komplettera med några snäcklekare också så blir det komplettKommentar
-
Kommentar
-
En liten film också https://youtu.be/O9M_YQpiXEw
Rent logiskt så ska väll de större firrarna va i den större baljan och tvärt om
Har spejat runt i skuggorna av forumet ett tag. Är man redo för en comeback nu efter ett års uppehåll?
(Föredetta Punkfredd)Kommentar
-
-
Det har ju urartat sig kanon det här projektet även om ursprungsplanen med vilka fiskar osv fått ändra sig.
Rent logiskt så ska väll de större firrarna va i den större baljan och tvärt om
Har spejat runt i skuggorna av forumet ett tag. Är man redo för en comeback nu efter ett års uppehåll?
(Föredetta Punkfredd)Kommentar
Kommentar