Projekt rädda Gibberosorna eller hur jag bygger ett hörnakvarium
Kollaps
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
-
Tyvärr har jag inget nytt att rapportera. Har haft fullt upp med annat. Jag ska försöka plasta sista lagret i botten nu i kväll.
//PeterKommentar
-
Kommentar
-
Haha jag förstår precis hur du menar. Tror jag har ca 3 timmar fritid i veckan just nuKommentar
-
Så nu är botten klar. Nästa vända blir att "flytspackla" ramen med plast så den blir jämn. Insidan av ramen måste vara så jämn det bara går när man limmar dit rutan. Det går åt onödigt mycket Tec7 annars för det ska bli tätt mellan rutan och ramen. Nästa gång kommer lite bilder på det momentet.Kommentar
-
Så nu är botten klar. Nästa vända blir att "flytspackla" ramen med plast så den blir jämn. Insidan av ramen måste vara så jämn det bara går när man limmar dit rutan. Det går åt onödigt mycket Tec7 annars för det ska bli tätt mellan rutan och ramen. Nästa gång kommer lite bilder på det momentet.Kommentar
-
Kommentar
-
Nu välte jag upp den och ställde den på fronten. Runt hela kanten tejpade jag med en tjock tejp som stopp så inte plasten rinner över kanten. Jag satt även en regel som stöd. Sen plastade jag ett ganska tjockt lager på ramen så det flyter ut ordentligt så ramen blir jämn.Kommentar
-
Det är en överbliven sump från mitt förra projekt när jag trodde att jag kunde ha 2 sumpar.Kommentar
-
Inte mycket till uppdatering men i dag hade jag lite tid över för mitt lilla projekt. I dag började jag med bänken. Ram och ben blir i ek. Sen blir det mattsvarta skåp i mellan benen. Det blir 4 ben i fram kant. De 2 facken på sidorna blir barskåp och mitten blir det plats för filtret. För att spara lite på kostnaden limmar jag i hop 2 stycken 21x95 plan. fur och en 21x95 plan. Ek till ramen.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar