Jag håller på att fundera på hur jag ska disigna bänken. Är det någon som har lite länkar till snygga lösningar. Jag vill nog inte ha en heltäckande bänk med luckor. Känns som den blir för "fet" då. Länka på så sollar jag
Projekt rädda Gibberosorna eller hur jag bygger ett hörnakvarium
Kollaps
X
-
-
Varför inte starta upp en ny tråd istället för att fortsätta på denna gamla? =)
Tycker ditt stora kar förtjänar en egen tråd."In peace sons bury fathers, but war violates the order of nature, and fathers bury sons."
-Heroditus
Säljer Xenotilapia Papilio Kanoni i Stockholm!
https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=72718Kommentar
-
Kommentar
-
Så nu är det gjort Mr Jojje https://www.ciklid.org/forum/showthr...444#post941444
Undra om Admin kan flytta inlägg #483 och frammåt till den nya tråden?
///DavidKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Blir det inte svårare att fästa rutan nu? Eller den kanske inte ska sitta på "insidan" av baljan?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Har du någon gång räknat på vad skillnaden i pris blir jämfört med helglaskar ?Kommentar
-
Kommentar
-
Nej jag har inte räknat exakt men i mina fall är det stora pengar skulle jag tro. Tänk dig ett helglas kar i 2x12 lamell med måtten 3x1,65x1,2 m. Eller ett hörn akvarium på 900 liter (det bygger jag för under 5000 kr) Sen är det halva nöjet för mig att förena två av mina hobbys att bygga möbler och akvariumKommentar
-
Nej jag har inte räknat exakt men i mina fall är det stora pengar skulle jag tro. Tänk dig ett helglas kar i 2x12 lamell med måtten 3x1,65x1,2 m. Eller ett hörn akvarium på 900 liter (det bygger jag för under 5000 kr) Sen är det halva nöjet för mig att förena två av mina hobbys att bygga möbler och akvarium
Nu syftade jag ju inte på monsterbaljan ...tänkte mer på denna !
Har flertalet gång tänkt på att prova att bygga en "plywood balja".
Men under 5000 alltså för det hörnakvariet ?
Om du får ork och lust så får du gärna specca upp lite enkelt vilka material som använts och till vad ?Kommentar
Kommentar