Projekt rädda Gibberosorna eller hur jag bygger ett hörnakvarium
Kollaps
X
-
Otroligt fint bygge ! Blir så fruktansvärt avundsjuk på alla er som har hus och kan bygga sånna här gigantiska och vackra akvarier =)
En fråga:
Vilken typ av Led-Strips ska du köra med ?
Det finns ju en uppsjö av dessa strips:
Adresserbara
5050
5050 RGB
med mera...
Mvh
Jag köpte lite olika
5050 grow led 4 red/1blue 5meter
5050 12000k 5meter
5050 8000k 5meter
Tänkte mixa lite och hoppas det blir ett okej ljus.
Ingen dimmer, får prova mig fram till rätt mängd men tror jag lägger mig runt 100w
Lämna en kommentar:
-
Hålet längst bort ( framkant när rampen ligger på plats) ska fläkten monteras, en i varje sida. Hålet längst bak ska det sitta ett gäller i för friskluft intag. Jag har byggt skärmar som ska monteras efteråt så inte ljuset lyser igenom hålen.1 FotoLämna en kommentar:
-
Nu blir jag lite orolig, måste de dämpasJag tänkte bara skruva fast de
dessa köpte jag https://www.inet.se/produkt/5322238/...wings-sw1-80mmSenast redigerad av Pettap; 09 February 2018, 09:24.Lämna en kommentar:
-
Bara du får luftcirkulation så kan du nog leva med ljudet. Man kan inte vara insatt i allt till 100%
Har du tänkt dämpa "vibrationerna" som blir från fläktarna på nått sätt?
Mycket fint bygge ! Ska garanterat fortsätta att följa detta !Lämna en kommentar:
-
Jag är helt okunnig när det gäller datorer, har aldrig ägt eller byggt en dator (Har bara haft laptop) Jag tog 80mm för att de inte skulle vara så stora. Jag valde den modellen med lägst db tal och hoppas att de inte ska låta så mycketLämna en kommentar:
-
Här har jag limmat och skruvat distanslister till led stripsen. Led stripsen är 500mm långa och ska limmas på aluminium lister som i sin tur skruvas tvärs över listerna. Då får jag luft cirkulation bakom listerna. I varje framhörn skall det monteras i 80mm datafläktar och längst bak ett ventilgaller. Fläktarna måste skärmas av så det inte lyser igenom. Det blir nästa utmaningMen dom kanske blir för stora ?
Lämna en kommentar:
-
Otroligt fint bygge ! Blir så fruktansvärt avundsjuk på alla er som har hus och kan bygga sånna här gigantiska och vackra akvarier =)
En fråga:
Vilken typ av Led-Strips ska du köra med ?
Det finns ju en uppsjö av dessa strips:
Adresserbara
5050
5050 RGB
med mera...
MvhLämna en kommentar:
-
Här har jag limmat och skruvat distanslister till led stripsen. Led stripsen är 500mm långa och ska limmas på aluminium lister som i sin tur skruvas tvärs över listerna. Då får jag luft cirkulation bakom listerna. I varje framhörn skall det monteras i 80mm datafläktar och längst bak ett ventilgaller. Fläktarna måste skärmas av så det inte lyser igenom. Det blir nästa utmaning1 FotoSenast redigerad av Pettap; 19 January 2018, 11:30.Lämna en kommentar:
-
Riktigt snyggt! Skönt att täcka för så man slipper se vattenytan också!Lämna en kommentar:
-
Så nu är den "färdig". Det som är kvar är spackla, slipa, plasta, måla och montera i LED2 FotonLämna en kommentar:
-
Jag gjorde en riktig tankevurpaJag höll gavlarna utanpå hörnen och ritade vart jag skulle såga men jag var nog lite trött och tänkte inte på att vinkeln växer när det är ett hörn så det saknades 13mm när jag ställde den uppe på akvariet. Det var bara att göra om så nu blev det perfekt.
2 FotonLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: