Projekt rädda Gibberosorna eller hur jag bygger ett hörnakvarium
Kollaps
X
-
Nu välte jag upp den och ställde den på fronten. Runt hela kanten tejpade jag med en tjock tejp som stopp så inte plasten rinner över kanten. Jag satt även en regel som stöd. Sen plastade jag ett ganska tjockt lager på ramen så det flyter ut ordentligt så ramen blir jämn. -
Så nu är botten klar. Nästa vända blir att "flytspackla" ramen med plast så den blir jämn. Insidan av ramen måste vara så jämn det bara går när man limmar dit rutan. Det går åt onödigt mycket Tec7 annars för det ska bli tätt mellan rutan och ramen. Nästa gång kommer lite bilder på det momentet.Lämna en kommentar:
-
Så nu är botten klar. Nästa vända blir att "flytspackla" ramen med plast så den blir jämn. Insidan av ramen måste vara så jämn det bara går när man limmar dit rutan. Det går åt onödigt mycket Tec7 annars för det ska bli tätt mellan rutan och ramen. Nästa gång kommer lite bilder på det momentet.Lämna en kommentar:
-
Haha jag förstår precis hur du menar. Tror jag har ca 3 timmar fritid i veckan just nuLämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Tyvärr har jag inget nytt att rapportera. Har haft fullt upp med annat. Jag ska försöka plasta sista lagret i botten nu i kväll.
//PeterLämna en kommentar:
-
Absolut fråga på bara så slipper du göra de små men få misstagen som jag har gjort. Hitils har det varit 2 st moment som har underlättat avsevärt mot de förra akvariumen jag plastat (har hjälpt Bosse Gartman att bygga ett 1000 liters också) Det första är den trekantiga listen i alla hörnen den andra är att låta väven hänga över kanten en bit för att med hjälp av sin egen tyngd pressa ner väven när den går över kanten. Om man har för lite väv så reser sig den när plasten härdar. se bild #47 så ser man väven hänga ner på utsidan.
PS. Jag kommer upp i påsk Johan, om du är hemma kommer jag gärna förbi på en tittLämna en kommentar:
-
Ja Patrick jag ska försöka mig på att göra några moduler tänkte ja. Ska försöka göra de lika Riverstone då jag har tre sådana moduler.Lämna en kommentar:
-
lika imponerad varje gång peter av dina byggen .
eftersom du fick input om bakgrundsbygget så räknar jag med att se eget bakgrunds bygge på denna burk ?
Lämna en kommentar:
-
PS. Jag kommer upp i påsk Johan, om du är hemma kommer jag gärna förbi på en tittLämna en kommentar:
-
Ps! Får konsultera dig när det blir dags för mig:-)Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
-
Inte så roliga bilder nu men nu toppar jag allt med ett tunt lager med plast. Jag gör en sida i taget så inte plasten rinner ner från väggarna. I mitt stora kar fick jag roll flera lager tunt innan jag var nöjd. Nu kan jag vända och vrida runt akvariet utan problem och plasta den sidan som är plan.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: