Projekt rädda Gibberosorna eller hur jag bygger ett hörnakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av ThomasK
    Ok, låter ju som ett ganska roligt renoveringsarbete, framförallt när resultatet blir så bra.
    Ska absolut provas när det behovet uppstår på mina egna moduler.

    Blir lite full i skratt, då jag hade garagestädning för en månad sen och kastade ett gäng halvfulla paket kakelfog
    Det är ju typiskt, men det är ju så. Man saknar inte kossan förens båset är tomt

    Lämna en kommentar:


  • ThomasK
    svarade
    Ok, låter ju som ett ganska roligt renoveringsarbete, framförallt när resultatet blir så bra.
    Ska absolut provas när det behovet uppstår på mina egna moduler.

    Blir lite full i skratt, då jag hade garagestädning för en månad sen och kastade ett gäng halvfulla paket kakelfog

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Först så skrubbade jag av modulen med rotborste och diskmedel för att bli av med alger mm. Sen spacklade jag modulen med Ardex A 46 som är som husfix ungefär, jag hade några hinkar på jobbet där datumet gått ut. När det hade torkat över natten så använde jag kakelfog i olika färger. Jag mixade olika nyanser i en liten mugg och duttade med penslade bara. Den måste vara ganska torr så det inte rinner. Jag började med antracitgrå i sprickor och fördjupningar sen la jag lager på lager med ljusare och ljusare. Det var riktigt smidigt att använda då jag kunde lägga det direkt på varandera utan att färgerna flöt ihop. Jag ska gå över en vända till och försöka få bättre övergång mellan de mörka sprickorna och resten. Sen ska jag lacka modulerna med Nordsjö Epolan V golvlack, fick det tipset av Patrik Glad (trophusforever på forumet)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • ThomasK
    svarade
    Ja jäklar vilka tjusiga Gibberosor. Och modulerna blev ju kanonfina, hur gjorde du ? vad penslade du dom med ?
    Som vanligt är din trådar jättespännande att följa, bra jobbat.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu har jag provat att renovera min första modul. Jag blev ganska nöj och det var inte så svårt som jag trodde att det skulle vara. Modulerna ska vara mörka för Gibberosorna gör sig bäst mot mörk bakgrund.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu börjar planeringen av bakgrunden. Jag har 11 st BTN Moduler av skiftande kvalité som ska renoveras och målas om alla Patrik Glad style. Jag kommer aldrig få plats med alla ser jag, det ska även i 3 st Riverstone moduler Slängde även med en bild på Gibberosorna som väntar på sitt nya hem.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Tack. Det blir nog bra vad det lider

    Lämna en kommentar:


  • mrazster
    svarade
    Det är ju så jävla snyggt så MAN BLIR EN SMULA UPPRÖRD !!

    Lämna en kommentar:


  • RickardK
    svarade
    Tänk om det fanns så snygga akvariemöbler i handel. 😉

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Riktigt snyggt och proffsigt!!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu är bänken äntligen helt klar. Jag fick till det sista med ek Sockeln under skåpen. Har även grundmålat framsidan på akvariet.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • tropheusforever
    svarade
    bara och höra av dig om du behöver tips med bakgrunden

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av tropheusforever
    hur snyggt som helst !
    blir spännande och se när allt är färdigt .
    Hur går det med bakgrunden då peter ?
    Har du börjat på den ?
    Tack.
    Bakgrunden har inte påbörjats ännu. Eventuellt så renoverar jag några gamla BN moduler som har tappat all färg eller så provar jag att göra nya eller så gör jag både och. Jag har tre stora riverstone moduler som jag ska ha i. Jag ska försöka att få allt att ”smälta” ihop på ett naturligt sätt. Det ska bli spännande och kul att prova bakgrundsbygge också, det kan man kalla DIY projekt

    Lämna en kommentar:


  • tropheusforever
    svarade
    hur snyggt som helst !
    blir spännande och se när allt är färdigt .
    Hur går det med bakgrunden då peter ?
    Har du börjat på den ?

    Lämna en kommentar:


  • ThomasK
    svarade
    Proffsigt, bättre sätt att utnyttja ett hörn mellan 2 dörrar finns väl knappast.
    Alltid roligt att se dina välarbetade projekt Pettap

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...