Kolla om du hittar något begagnat kar, man kan göra värsta klippen på begagnathandeln, jag köpte själv alldeles nyligen ett 222-liters med tillhörande hemsnickrad möbel, ytterfilter och allt annat man kan tänkas behöva för under under 2000:-. Karet såldes begagnat i en akvariebutik och eftersom jag bytte in ett 120-liters med Juwel-möbel samtidigt så kostade det "nya" karet nästan ingenting.
Så mitt tips är att du antingen letar på privata begagnatmarknaden eller kolla i någon akvariebutik om de säljer begagnade kar, krisar det sig så kan du alltid sälja det gamla karet för att få råd med det nya.
Hittar du ett kar till ett bra pris så nog tror jag att sambon hjälper dig att bära upp det om du bara frågar riktigt snällt.
Mvh Fredrik Isaksson
Så mitt tips är att du antingen letar på privata begagnatmarknaden eller kolla i någon akvariebutik om de säljer begagnade kar, krisar det sig så kan du alltid sälja det gamla karet för att få råd med det nya.
Hittar du ett kar till ett bra pris så nog tror jag att sambon hjälper dig att bära upp det om du bara frågar riktigt snällt.
Mvh Fredrik Isaksson
Kommentar