If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ser att du har dom i volym 120x60x42, funkar det bra ?, har själv två akvarier med volymen 130*50*50 och det fungerar ypperligt med sisådär 15-20 stycken även om jag hade problem med en bärnstens grupp, och där hade det behövts tillökning med kanske totalt 30 stycken. till saken är att det enda sällskapet till vardera troffegrupp är en grupp Synodontis Lucipinnis (dvärg petrocola) på ungefär 20 st, tycker mig se att det faktiskt bidrar till att mildra troffarnas aggression an aning, intressant om fler har samma erfarenhet..
Mats, jag körde tidigare med 100x50x40 med ca 25-30 troffar i varje burk (hade 6 burkar i gång) fungerade kanonbra. Det gäller bara att hålla koll på vattenkvalitén när man stoppar i så mycket fisk i burkarna.
Sedan blir det ett helt annat beteende ii en liten burk.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin
Hej där är på gång att skaffa mina första troffar det blir Moliro och har läst på en del att dom ska ha relativt syre rikt vatten inga problem och fixa. Men min första fråga blir ju nu då vet att den är växtätare vad matar ni era troffar med?
Hej där är på gång att skaffa mina första troffar det blir Moliro och har läst på en del att dom ska ha relativt syre rikt vatten inga problem och fixa. Men min första fråga blir ju nu då vet att den är växtätare vad matar ni era troffar med?
Hej ska hämta en grupp Ikola 17st nu i veckan och introducera i ett nytt kar. Karet har gått en vecka nu med gammalt filter i för bakterieflorans skull. Vad bör jag tänka mer på för bästa resultat? matning, salt.......
Det viktiga är att inte stressa med nya Tropheus. Låt fisken vara ifred och låt bli att greja med akvariet och inredning. Vänta med mat i minst tre dagar. Gör täta vattenbyten i början så inte nitriten sricker. Det med maten är ett beslut du får ta själv, vissa gillar räkmix och lovordar det vissa kör Nls och tror på det. Börja mata med den maten de är vana med. Det viktiga är att inte övermata. Studera fiskarna hela tiden och vid minsta tveksamhet att något är galet så medicinera direkt med octozin och Furapoond. Det finns en jätte bra guide här på sidan om tropheus
//Peter
Senast redigerad av Pettap; 04 August 2017, 12:02.
Kommentar