Troffetråden 2015
Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
-
-
-
Kan inget om troffar, men de var ju jättefina fiskar allihop, kul att se.
Hur många kar med såna har du ?Mvh ThomasKommentar
-
Ja, fina fiskar! Hur får du de så lugna och harmoniska? Våra Troffar far runt som om de hade eld i baken konstant kämpandes för att få bort sin överskottsenergi!
:-)
Men det är bra fiskar, aldrig tråkigt att se på de.Kommentar
-
-
Jag har 4st 290 liters 120x60x42 med Troffar i, och fler ska det bli Jag får nog Harmonin för att jag inte har någon inredning förutom 3st små kalkstenar i varje kar. Sen är det ganska många i varje kar, mellan 20 - 32 st.
Hämtar en kanon grupp med Kiritza på fredag, hanarna har oranga band och honorna gula. Även de har raka breda band som går hela vägen upp i ryggefenanKommentar
-
Kommentar
-
-
https://youtu.be/op0Qlhizk8c Jag är sjukt nöjd med mina grupper nu. Trodde inte jag kunde hitta snyggare Troffar än mina Bemba tills jag fick tag i dessa Kiritza. Nu är de bara 4-6 cm men vissa sådan grym potential.Kommentar
-
Otroliga! Nån som vet var man kan hitta dessa juveler?!Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.DarwinKommentar
-
Nols ciklidhobby har eller kan fixa hem fler
//PeterKommentar
-
Tack!Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.DarwinKommentar
-
Vad medicinera troffar med?
En del av gruppen har lite dåliga fenor och utåt stående ögon, jag har tappat några sista månaden. Har saltat vattnet men om det inte hjälper så behöver jag medicin.
Skickat från min SM-G900F via TapatalkKommentar
-
Kommentar
-
Det är tyvärr ett helvete när de börjar bli sjuka. Det du har drabbats av är bukvattensot som är ett samlingsnamn för invärtes haveri helt enkelt. De har flagearter i tarmarna som av olika orsaker förökar sig. Det finns många mediciner man kan prova men oftast går det åt helvete om man startat medicineringen för sent. Gör som Haraldsson skriver ta bort alla som är tveksamma de är körda. Sen kan du prova octozin, furapond eller flagyl. Vi är många som mist troffar i denna sjukdom. Det gäller att hitta orsaken till varför dina fiskar blivit sjuka och fixa till det så det inte händer igen. Lycka till och hoppas några överlever så du kan bygga upp en ny grupp.
//PeterKommentar
Kommentar