Här är länken till tråden 2014.
Hästnostråden 2015
Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
-
Taggar: Ingen
- Fastnat
-
Ahh, ska bli kul att kolla bilder. Ska se om jag kan smacka upp några själv också.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Tänkte inskaffa nya hästnosar
Hur många rekomenderas till ett 450L samt vilken fördelning ?
Gärna tips på några relativt vanliga arter med så mycket färg som möjligtKommentar
-
Har haft 2 par Tanganicodus irsacae i 525 liters utan problem. De har vackra neonblåa fläckar som framträder i rätt ljus1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
-
-
Har haft 2 par Tanganicodus irsacae i 525 liters utan problem. De har vackra neonblåa fläckar som framträder i rätt ljus
Jag hade 8st i mitt 840 liter, men en har nu varit försvunnen kanske 2 månader så jag tror den har dött. Men än så länge ingen direkt mobbning etc, troffarna är betydligt värre.Kommentar
-
Ja, hästnosar hade varit kul igen.
Någon som har erfarenhet att hålla dom med xenos?
Jag har ett gäng X Nigrolabiata (som är en väldigt snäll xeno i mitt tycke) i ett 600 liters.
Skulle dom kunna fungera med ett gäng hästnosar tro?
I övrigt har jag C Microlepidotus i karet, men jag funderar på att byta dom till en mindre Leptosoma. Dom känns lite för livliga för Nigrolabiatan.
/TordKommentar
Kommentar