Du behöver inte minska flödet genom filtret, bara få ner vattenrörelsen. Nu du sprutar ut vatten får du hela vattenmassan att snurra - ju smalare rör desto högre fart på vattnet (som påpekats ovan). Jämför med hur du kan snurra ett hjul på en uppochnervänd cykel. Du kan minska vattenrörelsen genom att rikta utblåset mot något eller sätta filtermatta på det. Det senare tar bort vattenrörelsen nästan helt.
sänka effekt på ytterfilter
Kollaps
X
-
-
Du kan borra hål på baksidan av strilröret så att vattnet även träffar bakrutan,testa först med få hål och öka antal hål tills du tycker det är lagomt strömt . Då har du hål framtill som ger strömt vatten för syresättning samt även hål på baksidan för att minska vattenflödet.Kommentar
-
Du behöver inte minska flödet genom filtret, bara få ner vattenrörelsen. Nu du sprutar ut vatten får du hela vattenmassan att snurra - ju smalare rör desto högre fart på vattnet (som påpekats ovan). Jämför med hur du kan snurra ett hjul på en uppochnervänd cykel. Du kan minska vattenrörelsen genom att rikta utblåset mot något eller sätta filtermatta på det. Det senare tar bort vattenrörelsen nästan helt.
Är ju inte ytrörelsen jag vill minska utan bara suget i insuget.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Nu kommer jag inte ihåg om du skrev hur insuget arrangerats med en större bit finporig filtermatta har jag använt för att undvika detta.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
Kommentar