Akvarieinredning med hjälp av trä Bildtråd
Kollaps
X
-
-
Dags att börja testa mina plockade grenar i akvarium snart. Sköljde av och lade några mindre grenar i en balja (55l) för en dryg vecka sedan. 2 hade sjunkit i förrgår.
Hade ingen balja att blötlägga större grenar i så det fick bli en större soptunna för utomhusbruk (ren).
Dom stora grenarna visade på stor flytkraft.
Fyllde vatten ända upp och på tunga träskivor för att trycka ner grenarna under ytan.
Senast redigerad av olaw; 06 April 2015, 12:27.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ser skitsnyggt ut!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tack för kommentarerna. Väldigt snyggt Mrazster! Ditt kar tror jag att jag spanat in på facebook.Kommentar
-
Kommentar
-
När jag väl tömt ur en del vatten och gjort rent filter så gick jag till förrådet där jag blötlagt grenarna. Det stank i hela förrådsrummet - inte så trevligt. Tittade i tunnan och kände att det var därifrån. Dom 2 större grenarna hade börjat mögla. Kanske för att dom var färskare än dom tunnare grenarns och inte torra innan blötläggningen? Vet inte är nybörjare på detta och provar mig fram. Tur att jag inte varit så pasd dum att jag lagt dom direkt i karet i alla fall. Tömde tunnan på vattenboch bestämde mig för att ta dom mindre grenarna ändå och skrubbade av dom under varmt vatten.Kommentar
-
-
-
Akvariet vat fortfarande grumligt bär jag gick hem så det blir spännande att se hur det ser ut när det klarnar upp.Kommentar
-
Kommentar
-
Nu har spottarna sent omsider dykt upp. Tog nästan två månader. Provade lite med att bara ställa dom på täckglaset. Har inte vågat testa dom under vatten än. Fick dessutom beställa nya USA till EU-kontakter. I och för sig endast 25 kr styck på fyndiq.se. De jag fick var för stora för grenuttaget.
[ATTACH=CONFIG]55180[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]55181[/ATTACH]Kommentar
-
Kommentar