Vågmaskin optimerat akvarie- Low Iron - högblank vitt skåp - borrat, sump BTN 3000:-

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jaken
    Användare
    • December 2013
    • 63

Stockholm: Vågmaskin optimerat akvarie- Low Iron - högblank vitt skåp - borrat, sump BTN 3000:-

Nu får ni möjlighet att fynda ett högkvalitetsakvarium
    Tidigare saltvattensakvarium som det på senare tid gått tanganyika i.

Akvariet
    är specialbeställt och byggt av Triton Akvarium - Sveriges bästa saltvattensbutik. (Nypris 10 000:-)
    Akvariet är byggt med en coast to coast avrinningskammare som löper längs med hela baksidan. Det gör att man får ett bra vattenutbyte och kontinuerligt tömmer hela vattenytan över kanten ner i det bakre facket. Dessutom kan man köra en vågmaskin i karet. Akvariet är borrat, så därifrån rinner vattnet ner via rördragningen ner till sumpen. Det är monterat en "durso standpipe" så inget bubbelljud eller liknande. Genomföring och rördragning ner och upp från sumpen ingår (nypris 1000:-).

Framrutan
    är i Low-Iron glas vilket gör att den inte alls bryter i grön nyans vilket akvarieglas gör annars. Färgerna på det du har i karet kommer fram bättre.

Här är en tråd från när akvariet byggdes.
    Vågmaskin optimerat akvarium

Måtten på akvariet:
    1400 x 700 (800) x 540(600)
    Bredd x djup (med CoastToCoast) x höjd vatten nivå (till kant)

Bänken

Bänken är en hemmabyggd träbänk med högblanka vita luckor. Nypris luckor 2000:-
    Supersnyggt, till och med godkänt av den bättre hälften. 92 cm hög, så den rymmer sumpen på 200 liter och eventuella saltvattensteknik, om man nu vill ha saltvatten i det.

BTN Moduler

Just nu sitter det tre stycken BTN moduler i, de orkar jag inte skära ut så de följer med gratis. Värde 1500:-

Detta ingår i köpet:
    Akvariet, Bänken med luckor, sump 200 liter, BTN moduler, rördragning med genomföring.

Akvariet är tomt sedan 3 månader. Har precis flyttat men tyvärr så är måtten inte bra för den nya lägenheten. Akvariet finns i Stockholms innerstad.

Pris: 3000:- eller högstbjudande

Ring eller maila
    tel: 076 250 29 18
    jakob.fellsman@gmail.com

Obs! - Snackare och prutare undanbedes

Här följer lite bilder och filmklipp från när det varit innehåll i karet.
    Hej på er! Får väll inleda med att presentera mig själv eftersom jag är ny för er forum-veteraner. Stockholmsbo med rötterna i Karlstad. Under 90-talet höll jag på och odlade malawi och viss tanganyika, hade odlinglokal med alldeles för många kubik vatten och elförbrukning som så många andra. Vid millenieskiftet åkte allt

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

• jaken
    Användare
    • December 2013
    • 63

Sålt

Kommentar

Arbetssätt...