If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ny Julidochromis beskriven; Julidochromis marksmithi
Just denna jag vill ha (fina), tycker också att det är konstigt att det är en annan art (under art) till regani.
Jag tycker den är finare än Ornatusen, men det ska vara riktigt fina.
Hur har Burgess lyckats att sätta ett annat namn på den? Marksmithi ha ha.
Men han tillhör väl eliten.
Africkan diving som fångade fisk i många år fick inte sätta några namn ( jo några, men blev ifrågasatta hela tiden).
Nej. Stuart, konings m.m.skötte detta.
Kommer inte på någon ´axelrodi´ i Tanganyikasjön, men annars ett flertal andra firrar, bl.a. Paracheirodon axelrodi Kardinaltetran. Har Kullander fått någon firre uppkallad efter sig? Kommer inte på någon ´kullanderi´ iallafall.
Om jag inte har helt fel för mig får man inte namnge en art efter sig själv, men väl efter t.ex. upptäckare, fångstmän, fruar eller kompisar. Vem som med andra ord. Burgess och Mark Smith är uppenbart polare ;-)
Kommer inte på någon ´axelrodi´ i Tanganyikasjön, men annars ett flertal andra firrar, bl.a. Paracheirodon axelrodi Kardinaltetran. Har Kullander fått någon firre uppkallad efter sig? Kommer inte på någon ´kullanderi´ iallafall.
Om jag inte har helt fel för mig får man inte namnge en art efter sig själv, men väl efter t.ex. upptäckare, fångstmän, fruar eller kompisar. Vem som med andra ord. Burgess och Mark Smith är uppenbart polare ;-)
Kommentar