If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nytt år nya möjligheter :) Startar tråden med några rykande färska bilder på mina Satanoperca leucosticta .
Tuggande hona
Samma hona
Hanen
Paret
/Jocke
Ös på nu med sköna Jordätarbilder!!
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Hej! Jag har sex Geophagus altifrons som har börjat skrubba/klia sig mot botten ganska frekvent. Vet någon anledningen till detta? Och åtgärder. God fortsättning på det nya året!
Det är inte altifrons du har, de har endast några få fjäll som utgör den svarta fläcken på sidan. Jag skulle tro att du har Geophagus abalios , kanske?
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Att de kliar sig kan vara helt normalt, men det kan också bero på att de är irriterade över något. De har lite smårispade fenor. Hur länge har du haft igång akvariet? Hur länge har du haft fiskarna? Hur stort akvarium och vila fler fiskar har du?
Har du mätt vattenvärden? Nitrit, nitrat, pH?
Kommentar