Göra sig av med fisk.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Datate
    Användare
    • July 2003
    • 77

Göra sig av med fisk.

Har hört att en del akvariehandlare byter in/tar emot fiskar (även äldre fiskar som inte längre är yngel). Tänkte fråga om detta är något som är vanligt bland handlarna, eller om det är något som är ovanligt.

Sen undrar jag om det är någon som vet om det finns någon handlare i Örebro/Örebro-trakten som tar emot/byter in vuxenfiskar.
    MVH /Erik

Börjar känna av akvariesuget igen efter många års frånvaro från scenen...
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Det där är nog olika från gång till gång. Allt beror nog på vilka fiskar man har att lämna/byta och vad man är beredd att köpa istället.

Kommentar

• Datate
      Användare
      • July 2003
      • 77

Jag har bara 2 15cm Silverhajar å en 25-30cm lång Öronål, som jag häldst hade velat byta mot lite lavasten... Dom fiksarna gör sig inte i ett Malawikar å jag vill inte avliva dom om jag inte måste. Dessutom behöver jag en hel del lavasten så...

Tänkte iofs ringa runt till affärerna imorron, men ville kolla om det var någon som bara någon enstaka affär gör, eller om det är en mer utbredd företéelse.
      MVH /Erik

Kommentar

• alie
        Användare
        • June 2003
        • 54

Åh, så du har bestämt dig för Malawi ändå? =) Behåller Lombardoierna? Köper du till några andra Malawi?

Sätt även ut annons på fiskarna du vill bli av med här på ciklid.se, på zoopet.com samt akvarieguiden.se om du inte gjort det.

Kommentar

• Datate
          Användare
          • July 2003
          • 77

Hehe, det verkar nästan så ja.

Lite av anledningen är att jag är lite rädd att min akvariebänk håller på å "viker" sig åt sidan, å jag tror det är bättre å plocka ner karet å göra om benen på bänken än å bara stödja upp det. Å är allt endå nere så är det ju lättare å börja om på nytt. Vet inte om jag skall behålla cikliderna, dom är på gränsen till för stora om jag skall skaffa mindre och yngre ciklider. Kanske bättre å sälja dom å skaffa helt nya fiskar. Dock finns inga pengar nu. Har lite klen punp för Malawi, å andra sidan har jag 4 st så nog borde jag kunna få lite fart på vattnet. Dessutom sägs det vara väldigt bra Malawivatten här. Snackade med en Malawiförsäljare här i stan å han påstod att odlarna kör med rent kranvatten utan tillsatser, å det funkade perfekt. Dessutom tris tydligen växter bra i detta vatten oxå, så förutsättningarna är goda...
          MVH /Erik

Kommentar

Arbetssätt...