För 5 dagar sen dog en av mina golden, igår låg en död delfinciklid på botten, känns tråkigt speciellt eftersom det var dom största i gruppen, kom som en överraskning då jag inte sett några tecken på sjukdom innan, delfinen var den enda som stod still kanske lite för länge för att det skulle vara normalt, dagen efter låg han död, alla fiskarna åt vad jag har kunnat sett, dock så såg jag igår en fisk som spottade ut maten så det verkar ju mer oroväckande.
Bytte vatten direkt efter att den andra fisken dog, finns det andra saker som jag kan göra?,ojodat salt har jag hört, dock så verkar dom andra fiskarna friska så jag vet inte om hur det påverkar dom, mediciner finns har jag hört, men då bör man väl isåfall fiska upp och lägga i ett separat kar, annars dödar jag dom nyttiga bakterierna i karet, har inget extra kar i nuläget, vad skulle ni gjort?
/Kalle
Bytte vatten direkt efter att den andra fisken dog, finns det andra saker som jag kan göra?,ojodat salt har jag hört, dock så verkar dom andra fiskarna friska så jag vet inte om hur det påverkar dom, mediciner finns har jag hört, men då bör man väl isåfall fiska upp och lägga i ett separat kar, annars dödar jag dom nyttiga bakterierna i karet, har inget extra kar i nuläget, vad skulle ni gjort?
/Kalle
Kommentar