Fiskar som simmar upp och ner längs rutorna!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Datate
    Användare
    • July 2003
    • 77

    Fiskar som simmar upp och ner längs rutorna!?

    Har 2 silverhajar (vet att det är stimfisk, men har inte kunnat skaffa fler ännu) i mitt nystartade 375kar.
    Pga platsbrist var jag tvungen att flytta dom från mitt tillfälliga 90liters till det nystartade, redan 1 dag efter att jag fyllt det med vatten för första gången.

    "Problemet" ligger i att fiskarna alltsom oftast simmar upp och ner längs rutorna som om dom ville komma därifrån.
    Har tyvärr inga tester så jag har ingen aning om vad Ph eller Nitrit ligger på, har även lite problem med tempen. Ligger mellan 26-30c.

    Vad är det som kan orsaka detta, är det en vanligt förekommande symptom till något av de sakerna jag räknade upp dvs, för varmt vatten, mycke Nitrit eller fel pH?

    Något förslag på hur jag kan göra. Har matat väldigt sparsamt (dom äter nästan inget endå just nu), har gjort ett 33%-igt vattenbyte.
    Akvariet har varit igång sedan i Onsdags eftermiddag å fiskarna har varit där sedan i torsdags eftermiddag.
    MVH /Erik

    Börjar känna av akvariesuget igen efter många års frånvaro från scenen...
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

    #2
    Tja !

    Jag tycker att detta beror på att fiskarna är nya i sitt akvarium.
    Oftast när man köper nya fiskar och släpper ner de i det nya akvariumet så beteer de sig så.

    Detta beror väl till en stor del av stress kan tänkas.
    Oftast brukar det lösa sig efter ett tag då de har blivigt mer hemma i karet.
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • July 2003
      • 44

      #3
      kan bero på parasiter

      Kommentar

      Arbetssätt...