Vad ska jag ha i ett 40 liters akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mariaa
    Användare
    • May 2002
    • 97

    Vad ska jag ha i ett 40 liters akvarium?

    Hej!
    Jag har ett tomt 40 liters akvarium ståendes som jag tänkte starta upp igen. Det är ca 41x37x30 cm stort och jag skulle vilja ha tips på någon (eller några) spännande och fina fiska att ha där i. Har funderat på någon snäckskalslekare, men jag har redan två olika sorter. Så nu vill jag ha massa brainstorming om vad jag skulle kunna ha i det.
    Mvh Maria
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #2
    Om det är ciklider du ska ha så är nog Apistogramma + några andra sydamerikanska släkten det enda tänkbara. Västafrikaner är mer diskuttabelt och inget jag egentligen rekomenderar. De små västafrikanerna som Nanochromis fungerar inte i så små akvarier. Paletter (P. pulcher) och Anomalochromis thomasi kan möjligen gå. P. subocellatus är tänkbar.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • mariaa
      Användare
      • May 2002
      • 97

      #3
      Hej!
      Nej, jag kan ha andra fiskar än bara ciklider. Jag är öppen för alla förslag. Angående Palettciklider och Thomasi så tror jag inte jag vill ha någon av dessa. thomasi har jag tidigare haft och dessa var väldigt aggressiva, speciellt när de hade yngel och Palettcikldier har jag redan i mitt 540 liters akvarium. Men ska fundera lite på någon Apistogramma.
      Mvh Maria

      Kommentar

      Arbetssätt...