Jag har skaffat ett kar på 375 liter som jag bestämt skall vara ett sällskapskar.
I dagsläget simmar endast 2st 15cm långa Silverhajar i det.
Vill gärna ha ett eller flera stim med småfiskar, men eftersom jag gärna skulle vilja skaffa några skalarer så får dom inte vara för små.
Detta är vad jag funderat på:
20st Kejsartetror
20st Sorgmanteltetror
20st Sebrafiskar
4-5 Skalarer
5st Siamesiska Algätare eller linande
2-3 Ciklider av något slag.
Vad gäller cikliderna så är tanken att jag vill ha tåliga, lättodlade och snälla ciklider som funkar bra med lugna, snälla och fredliga fiskar. De får inte äta växter å häldst inte gräva. Viktigt att dom är tåliga å lättodlade då jag häldst skulle vilja ha dom för å se om man kanske kan få dom å leka.
Har kollat lite på dessa arter:
Grön Bågciklid
Kurvciklid
Nyckelhålsciklid
Boliviansk Fjärilsciklid
Tomas/Tomat -ciklid
Ev några silverhajar, men jag antar att det inte går ihop eftersom dom är relativt stora och väldigt livliga.
Är detta möjligt, eller är det för mycket fisk i mitt kar? Någon som har något förslag på ändringar i fiskbeståndet?
I dagsläget simmar endast 2st 15cm långa Silverhajar i det.
Vill gärna ha ett eller flera stim med småfiskar, men eftersom jag gärna skulle vilja skaffa några skalarer så får dom inte vara för små.
Detta är vad jag funderat på:
20st Kejsartetror
20st Sorgmanteltetror
20st Sebrafiskar
4-5 Skalarer
5st Siamesiska Algätare eller linande
2-3 Ciklider av något slag.
Vad gäller cikliderna så är tanken att jag vill ha tåliga, lättodlade och snälla ciklider som funkar bra med lugna, snälla och fredliga fiskar. De får inte äta växter å häldst inte gräva. Viktigt att dom är tåliga å lättodlade då jag häldst skulle vilja ha dom för å se om man kanske kan få dom å leka.
Har kollat lite på dessa arter:
Grön Bågciklid
Kurvciklid
Nyckelhålsciklid
Boliviansk Fjärilsciklid
Tomas/Tomat -ciklid
Ev några silverhajar, men jag antar att det inte går ihop eftersom dom är relativt stora och väldigt livliga.
Är detta möjligt, eller är det för mycket fisk i mitt kar? Någon som har något förslag på ändringar i fiskbeståndet?
Kommentar