If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tillägg på om det är Haplis eller Mbuna är lite onödigt då många har blandade kar och det gör att de får lite av varje när de äter. Sedan är det bara att kolla på foderburken vilken grupp det är mest anpassat till.
citat:Tillägg på om det är Haplis eller Mbuna är lite onödigt då många har blandade kar och det gör att de får lite av varje när de äter. Sedan är det bara att kolla på foderburken vilken grupp det är mest anpassat till.
Det är väll visst ett nödvändigt tillägg..
Och det är väll inte många som har så endel har iofs Mbuna och Blå delfin...Men det värkar juh vara bra många som har rena happlis kar...
Det är väl upp till den som vill att ge tips och så för vad man ger eller skall ge ett haplis akvarium för foder. Jag tycker bara att det är ganska snarlikt det man ger i t ex blandakvarium.
Jag tyckte själv att det var onödigt att detaljera det hela så mycket, men som sagt, det är ju fritt att skriva ned det man vill...
såja, nu återgår vi till det som det handlade om. foder. att jag skrev som jag gjorde var att vissa kanske hade rena haplis kar och då kunde de ju skriva det. jag tex har inte koll på alla de foder sorters om hittils räknats upp. och det underlättar om man vet till vad fodret är tänkt.
Jag tycker att det är en stor skilldnad på vad man "ska" mata Trewavsae och Blå delfin med t.ex...men aja nu ska jag sluta å tjata om detta så jag inte förstör tråden...
Kommentar