hallå där !! '
tänkte slänga ut lite fakta och bilder om mitt akvarium .
det är ett 620liters hel glas akvarium men under och överskåp (som jag själv snickrat ihop =).)'
måtten är L 150x H 60x D 68
inrett med moduler och en massa rötter och rådasand
det drivs av 4 st ytterfilter (tycker om att fördela filtervolymen på flera enheter istället för ett stor ..)
+ ett eheim uv filter .+ 300w jäger värmare
belysningen är 2 x 54w t5 lysrör 1 grolux (bak) 1 aquastar (fram) och i mitten kör jag en 150w Giesemann megachrome tropic metalhalogen lampa.
fisken i akvariet är med inriktning sydamerika
(förutom 2 st siamensiar som ska plockas ur vid tillfälle )
6 st geophagus winnemilleri
6 st nyckehålsciklider
5 st nyinköpta (små) hantelciklider köpta som Heros notatus men jag tror kanske det är Heros severus får se när dom växer upp
4 st ancistrus malar 2 +2
lite olika corydoras + lite olika tetror som colombia tetror svart neontetra och rödmunstetra ( har 2 st rödmunnar kvar var 11 innan jag släppte i geophagus winnemilleri =) .) får se hur länge jag får ha kvar dom svarta neontetrorna =P.
tror det var allt =)..
Med vänlig hälsning peter
tänkte slänga ut lite fakta och bilder om mitt akvarium .
det är ett 620liters hel glas akvarium men under och överskåp (som jag själv snickrat ihop =).)'
måtten är L 150x H 60x D 68
inrett med moduler och en massa rötter och rådasand
det drivs av 4 st ytterfilter (tycker om att fördela filtervolymen på flera enheter istället för ett stor ..)
+ ett eheim uv filter .+ 300w jäger värmare
belysningen är 2 x 54w t5 lysrör 1 grolux (bak) 1 aquastar (fram) och i mitten kör jag en 150w Giesemann megachrome tropic metalhalogen lampa.
fisken i akvariet är med inriktning sydamerika
(förutom 2 st siamensiar som ska plockas ur vid tillfälle )
6 st geophagus winnemilleri
6 st nyckehålsciklider
5 st nyinköpta (små) hantelciklider köpta som Heros notatus men jag tror kanske det är Heros severus får se när dom växer upp
4 st ancistrus malar 2 +2
lite olika corydoras + lite olika tetror som colombia tetror svart neontetra och rödmunstetra ( har 2 st rödmunnar kvar var 11 innan jag släppte i geophagus winnemilleri =) .) får se hur länge jag får ha kvar dom svarta neontetrorna =P.
tror det var allt =)..
Med vänlig hälsning peter
Kommentar