Kolla in mitt nya STORA bildarkiv!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • August 2002
    • 3743

    Kolla in mitt nya STORA bildarkiv!

    Majoriteten av bilderna har jag säkert redan postat här på forumet i olika trådar men ta er en titt i alla fall.



    Det är för övrigt brorsan som står bakom det suveräna Javaprogrammet som körs i bakgrunden, allt är automatiserat och thumbnails skapas automatiskt osv, det enda jag behöver göra är att fotografera fiskarna och ladda upp bilderna i rätt mappar. Väldigt smidigt.

    Mvh Fredrik Isaksson
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet
  • rytter
    Användare
    • July 2003
    • 51

    #2
    Snyggt :-)

    Har du gjort bänkarna själv ?
    Fisk bygger muskler !

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

      #3
      Tackar

      Nej den ena bänken är köpt, den till det mindre akvariet. "Bänken" till 375an är däremot egenhändigt tillverkad, men det är egentligen ingen bänk utan bara luckor som är fastsatta på aluminiumställningen.

      Mvh Fredrik Isaksson
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

        #4
        kanske får man stjäla din brors program till ens egna bildarkiv nångång .. det verkade mycket smidigt!
        fish r friend

        Kommentar

        • FI
          Användare
          • August 2002
          • 3743

          #5
          Jag vet inte om någon bryr sig men jag har laddat upp några nya ciklidbilder nu. Några ungfiskar av nicaraguensis, multispinosa och hantelciklid.


          Mvh Fredrik Isaksson
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • January 2003
            • 2437

            #6
            jag bryr mig jag har kommit tillbaka till jobbet efter semestern, allt som kan bryta tristessen är bra
            fish r friend

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • March 2003
              • 3740

              #7
              Snygga bilder, du måste ha bra med ljus i dina kar eller? Eftersom du få så bra bilder utan blixt. Funderar på att skaffa några billiga byggstrålkastare eller liknade, så kan man komplettera den klena belysningen jag har i min burk.
              Kul att se hantlarna!
              Anders L

              Kommentar

              • FI
                Användare
                • August 2002
                • 3743

                #8
                anli:
                Tackar, jo jag försöker få så ljust som möjligt med de grejer jag har, jag har bl.a bytt ut ett Aqua-Glo mot ett Power-Glo som lyser lite starkare och sedan så har jag även tagit bort täckglasen samt flyttat fram ljusrampen en hel del.
                Men det går tyvärr inte att ställa in slutartiden på kameran så fiskarna måste tyvärr ändå stå nästan helt blickstilla för att bilderna ska bli skarpa...
                Jag funderar däremot på att skaffa en slavblixt för att göra det lite enklare att fota men det är rena djungeln det där med blixtar så det tar nog ett tag innan man hittar en som passar...

                Mvh Fredrik Isaksson
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

                Kommentar

                • FI
                  Användare
                  • August 2002
                  • 3743

                  #9
                  Hantlarna var för övrigt ett impulsköp som verkligen var lyckat, de är ju jättehärliga ciklider, pigga och allerta och enligt mig även riktigt vackra. Jag köpte två stycken och de ser lite olika ut så jag hoppas att det är en hona och hane och att det ska kunna bli ett par av dem så småningom.

                  Mvh Fredrik Isaksson
                  Fredrik Isaksson
                  Bildarkivet

                  Kommentar

                  • jarinen
                    Användare
                    • April 2003
                    • 1888

                    #10
                    Snygg sida! Lättnavigerad och bra.

                    Fina bilder, måste säga att Managuensen är ju ruskigt vacker,såna vill jag nån gång hålla, verkligen.

                    Håller med om att hantelcikliden är härlig på alla sätt och vid lek så är den ju hur vacker som helst, vi får hoppas du har ett par där.

                    En bra ledtråd är ju: hanarna får en sorts teckning, prickar o fläckar som sprider sig innaför gällocken så att säga, honorna är oftast enfärgade på densamma.

                    Har 6 st unghantlar på 3-4 cm kvar från min fullvuxna hantelgrupp på 1 hane o 3 honor som jag hade ett tag, som jag tänker behålla och driva upp i lite storlek.

                    Vad gäller skillnaderna på hane o hona så går det få ett hum om det på min zon i mappen "ciklider jag haft" vad gäller hanens teckning.

                    Även en bild på carpinte hane för att knyta samman även den tråden.

                    Just ja, glömde nästan , Royal plecon är ju hur cool som helst, är den din?

                    Mvh Jari

                    Kommentar

                    • anli
                      Användare
                      • March 2003
                      • 3740

                      #11
                      Hm, nu blir man sugen att införskaffa ett hantelpar! De skulle nog gå bra ihop med min Chokladciklider.
                      Aha, ser att du har några Hoplosternum thoracatum malar också. Visst är det sköna firrar!
                      Din Panaque ser blåögd ut, men det kanske är ljuset?
                      Anders L

                      Kommentar

                      • FI
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3743

                        #12
                        jarinen:
                        "Fina bilder, måste säga att Managuensen är ju ruskigt vacker,såna vill jag nån gång hålla, verkligen."

                        Smaken är givetvis som baken men jag är fullkomligt besatt av jaguarciklider, det är troligtvis nästan på samma nivå som de som endast håller diskus eller tropheus, jag har verkligen totalt kört fast i denna fantastiska ciklidart och jag kan inte längre hitta något som helst negativt med dem.
                        Rekommenderas gvetvis varmt! =)


                        "Vad gäller skillnaderna på hane o hona så går det få ett hum om det på min zon i mappen "ciklider jag haft" vad gäller hanens teckning."

                        Wow! Jag trodde ALDRIG att hantlar kunde bli så där vackra! Det här bådar definitivt gott inför framtiden. =)
                        Vid vilken storlek brukar man börja se de där små fläckarna?


                        "Just ja, glömde nästan , Royal plecon är ju hur cool som helst, är den din?"

                        Jo, alla fiskarna utom den extremt stora gibbicepsen är fiskar som jag antingen har eller har haft. Royal Plecon var verkligen jättevacker och bilderna gör inte den rättvisa, den dog däremot då jag råkade ut för någon mystisk algförgiftningen eller nåt som på bara någon vecka hade tagit död på närmare 10st algätande malar... En nyköpt och fullvuxen ancistrus som enligt försäljaren skulle vara omöjlig att ta kol på dog på mindre än 3 dygn... Jag vet fortfarande inte vad som hände...

                        Mvh Fredrik Isaksson
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

                        Kommentar

                        • FI
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3743

                          #13
                          "Aha, ser att du har några Hoplosternum thoracatum malar också. Visst är det sköna firrar!"

                          De där bilderna är ganska gamla, firrarna är nog närmare 10cm idag och riktigt grova. De är också definitivt en av mina favoritmalar. Trots att de är under 10cm och jaguarcikliderna är 25cm så pinnar thoracatum-malarna upp till ytan och försöker stjäla pellets från jaguarerna. Snacka om stabilt självförtroende. ;D


                          "Din Panaque ser blåögd ut, men det kanske är ljuset?"

                          Jo antingen ljuset eller också färginställningen på kortet, de äldsta bilderna är tagna med en annan kamera än de nya och man var ofta tvungen att korrigera färgerna, jag kanske tog i lite för mycket på de där bilderna.

                          Mvh Fredrik Isaksson
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

                          Kommentar

                          • jarinen
                            Användare
                            • April 2003
                            • 1888

                            #14
                            citat:
                            Vid vilken storlek brukar man börja se de där små fläckarna?
                            Lite osäker på det då jag haft mina enbart som fullvuxna, skulle gissa på att det börjar komma vid könsmognad.

                            Så har jag ju 6 st på gång men dom är bara 3-4 cm, dom börjar få lite färger.

                            Tråkigt med förgiftningen du råkade ut för!

                            Mvh Jari

                            Kommentar

                            • anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

                              #15
                              Ja, vilken mardröm skulle inte det vara med en sådan skum massdöd av dyra L-malar...
                              Anders L

                              Kommentar

                              Arbetssätt...