Aaaaaaaah

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juanito
    Användare
    • May 2002
    • 180

    Aaaaaaaah

    Fy vad jag är trött nu.

    Just när allt verkade så positivt fiskarna mådde prima. Lite kraftigare filter borde man väl haft kanske men det fungerade. Fiskarna höll på lekte sådär smått ingen som fått till det så det skulle ha blitt yngel men ändå. Och så idag, det två mittersta glas stagen som förhindrar bak och fram rutan att bångna så släpper, pang. I och för sig var jag inte hemma så jag hörde det inte. Tur att den bakre och främre rutan höll, rätt så utbända var dom. Och nej jag skulle inte orka reparera, nej nytt har jag inte råd med nu inte. Lite glassplitter kom i akvariet från stagen. Hoppas inte frontosorna försöker äta upp glas splittret också. Jag lyckas aldrig få bort allt utom med att damsuga akvariet och då borde jag också flytta fiskarna nån stans, vart då.

    Och vilket jobb att reparera det. Nytt glas för stagen. Putsa och slipa. Förbättra så att det inte ska hända igen.


    Aaaaaaah


    Såja nu käns det lite lättare igen när man fått avreagera sig.

    Nån som byter ett nytt fint 600 liters akvarium mot ett gammalt renoverings objekt på drygt 600 L?

    -juanito
    juanito
  • Buckshot
    Användare
    • April 2002
    • 244

    #2
    Jag har varit där med mitt gamla 1125liters.
    En dag när jag gick förbi så hängde täckglasen ner[?]
    Det var två tvärstag som hade släppt i limningen[:0]
    OJOJOJ tänkte jag, här gäller att handla snabbt.
    Snabbt upp med mitt reservakvarie(300liter) och tömma det stora på vatten och fisk innan det händer ngt värre.
    Sen satte jag dit 4 tvärstag isf 2.
    Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

    Kommentar

    • Ante
      Användare
      • November 2002
      • 571

      #3
      se det positivt,v attnet var ju kvar på rätt sida av glaset[8D]

      Kommentar

      • walle_1
        Användare
        • February 2003
        • 708

        #4
        Jag antar att ni har helglas eftersom ni har limmade stag. Skaffa alu-ram akvarie. Där sitter stagen nitade i ramen. Mycket säkrare än att limma dit.


        MVH Martin

        http://m1.271.telia.com/~u27102612/

        Kommentar

        Arbetssätt...