Nyfiken på Krobia

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo
    NCS Medlem

• January 2011
    • 1744

Ursprungligen postat av Erik Åhlander
    Håller med att Krobia xinguensis är relativt snäll och lätthanterlig, men mina hade ganska gott om utrymme, det är ju när man balanserar på gränsen i utrymme som det kan bli knepigt. Övriga Krobia har jag ingen erfarenhet av (möjligen Krobia itanyi för 40 år sedan - men det var nog en Bujurquina av något slag).

Däremot vet jag inte om Laetacara är så bra att jämföra med. Jag har haft alla kända arter och upplever dem som lite oförutsägbara. De två minsta brukar inte vara något problem, men övriga kan ibland vara lite griniga. Dessutom har jag flera gånger råkat ut för att dom blivit dåliga runt två års ålder.
    Tack Erik för infon!
    ----------------------------------
    /PIA

Kommentar

• Nicke SA
      NCS Medlem
      • January 2007
      • 290

Ursprungligen postat av PiaJo
      Hur stort kar har du till dessa och vad för mer fisk har du karet?
      Det är 310 liter. Just nu Chromidotilapia guentheri i det karet. 4 st kan man nog ha i 200 liter, men större är bättre. Har även haft dem ihop med Guianacara. Det är mina f.d. Krobia och Guianacaror på akvarievalvets sida.
      Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

Kommentar

Arbetssätt...