Nu när jag flyttar alla kar från källaren till en lokal måste jag ju ha ett kar hemma åtminstone. Tanken var först att köra salt, men nu lutar det istället åt att mitt 350 liters Juwelhörnkar blir ett SA-kar. Det har stått sedan i våras i vardagsrummet helt tomt, och nu när hösten kommer börjar det bli dags att ta tag i det. Grundtanken är diskus, någon snygg tetra (sugen på rödmuns), L-malar och eventuellt någon snäll ciklid som håller sig kring bottnen (funderar på en gammal favorit, Biotodoma cupido ). Men denna uppsättning kan ändras.
Filtermässigt kommer jag nog köra på något ytterfilter trots allt. Vad tror ni om Fluval 404, är det för klent? Jag brukar inte köra på ytterfilter så är inte helt hemma i den världen....
Den nya Amazonas slimline gillar jag skarpt, så det kan nog bli den längs två sidor. Är fortfarande i funderingsstadiet, och har en hel del att göra i lokalen så är väldigt öppen för diskussion och förslag (har inte bråttom)
/Jocke
Filtermässigt kommer jag nog köra på något ytterfilter trots allt. Vad tror ni om Fluval 404, är det för klent? Jag brukar inte köra på ytterfilter så är inte helt hemma i den världen....
Den nya Amazonas slimline gillar jag skarpt, så det kan nog bli den längs två sidor. Är fortfarande i funderingsstadiet, och har en hel del att göra i lokalen så är väldigt öppen för diskussion och förslag (har inte bråttom)
/Jocke
Kommentar