Amphilophus Citrinellus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias
    Användare
    • May 2014
    • 13

Amphilophus Citrinellus

tjena! jag funderar på att köpa en Amphilophus Citrinells, men min fråga är om det går att köra ihop med Oscar, Jack Dempsey, guldsöm? //Mattias
  • salmberg
    Användare
    • October 2007
    • 830

Det beror på många faktorer som storlek på karet,antal ciklider du har i det idag mm. Sen ska tänka på att en del citrenellum som säljs är blandade med labiatum och dessa är mycket mer aggressiva.

Mvh Salmberg

Kommentar

• Ola Sjödin
      Användare
      • August 2003
      • 514

Ursprungligen postat av salmberg
      Det beror på många faktorer som storlek på karet,antal ciklider du har i det idag mm. Sen ska tänka på att en del citrenellum som säljs är blandade med labiatum och dessa är mycket mer aggressiva.

Mvh Salmberg
      Det har jag inte känt till. Får man tag på rena citrinellum så är de alltså inte lika aggressiva?.Finns det rena stammar i omlopp inom landet?

Kommentar

• RobinH
        Användare
        • August 2008
        • 2150

Ursprungligen postat av Ola Sjödin
        Det har jag inte känt till. Får man tag på rena citrinellum så är de alltså inte lika aggressiva?.Finns det rena stammar i omlopp inom landet?
        Det finns ett 30-40-tal troligtvis rena citrinellum hos sandby ciklidhobby som jag har dragit upp och sålt dit, dom härstammar från Jockeb´s stam som om jag inte minns fel kommer ursprungligen från usa(jockeb kan nog ge klarhet i det).

Desse citrinellum är inte lika agressiva som tex labiatum och labiatum korsningar.
        CA

Kommentar

• Mattias
          Användare
          • May 2014
          • 13

säkrast att avstå då kanske!?

Kommentar

• JockeB
            Användare
            • May 2004
            • 2964

Ursprungligen postat av RobinH
            Det finns ett 30-40-tal troligtvis rena citrinellum hos sandby ciklidhobby som jag har dragit upp och sålt dit, dom härstammar från Jockeb´s stam som om jag inte minns fel kommer ursprungligen från usa(jockeb kan nog ge klarhet i det).

Desse citrinellum är inte lika agressiva som tex labiatum och labiatum korsningar.
            Korekt Robin Dock så är ju Citrinellum en tuffare fisk än tex både Oscar och Jack Dempsey Så med dessa I samma kar, (beroende som sagt på hur många du redan har?) så skulle jag säga att det krävs minimum ett 720 om du har ett lekande par Citrisar.
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

Arbetssätt...