Artregistret

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RickardK
    Användare
    • August 2013
    • 148

Artregistret

Vet inte om det redan går och jag in fattar hur. Men min tanke är att vore bra om man kunde söka på akvarie storlek. T ex. 150-200 liter och längden på karet. På det viset skulle man kanske få sållat så man hittar mer direkt det man kan ha och behöver inte som novis sitta och gå igenom allt för att hitta det som som funkar och vad som är lämpligt att ha i den storlek på kar man har. Vet inte om jag lyckades beskriva min tanke så bra. Bara en tanke/R
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Jättebra ide, vi har på listan att lägga till rätt så awesome sökfunktioner, men allt hinns inte med. Joakim Draktoft är kungen över detta och har gjort ett sjuhelsikes arbete under många år utan ersättning. :-)
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• RickardK
      Användare
      • August 2013
      • 148

Detta är en toppen sida!!

Kommentar

• Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

Kommer att ta tag i en del uppdateringar kring Artregister under hösten (har haft ett avbrott från webkodning under en period), men lovar inte hur mycket som kommer att hinnas med och exakt när.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Pabbe
          NCS Medlem
          • September 2006
          • 1805

En sökning jag ofta gör "manuellt" är att leta upp fisk i artregistret, ofta då från syd och centralamerika, för att ta reda på rekommenderad vattentemperatur. Just nu vill jag hitta passande arter till mina gymnogeophagus som inte tillhör det släktet, men som kan trivas i lägre temperatur. Så det är ett önskemål från mig. En funktion där det går att söka på exempelvis släkte, temperatur.
          Men jag förstår att det inte går att få allt i en ideell förening.

Kommentar

Arbetssätt...