Nyinflyttad - Nytt akvarium
Kollaps
X
-
-
Jag skulle ha flyttat all sten mot sidan med modulerna, ser ut som att du limmat en modul på botten också vilket blir mycket braKommentar
-
1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
-
-
Kommentar
-
-
Så var fisk inhandlat idag!
3+2 (troligen) Protomelas taeniolatus
1+2 (förhoppningsvis) Aulonocara baenschi
26 torpeder ( Pseudotropheus demasoni ) som redan börjar visa lekbeteende. Skumt och fräckt.
Baenschihanen har tagit den största grottan och håller den mot alla utom demasoni som han helt enkelt inte verkar orka bry sig om. De är väl för många, eller för små. Jagar iväg allt annat till andra sidan karet. Han är kung i baren så att säga
Slänger in lite bilder. Ursäkta diset som inte lagt sig ännu efter all sandförflyttning.
-
Kul! Det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig med Demasoni i en så pass öppen burk. Kanske att du skulle försöka få till ett stenröse i vänstra sidan av burken. Jag skulle ha placerat det 20 cm från gavelglaset mitt i burken mot framrutan så att det finns öppet utrymme runt det samt mer yta bakom mot bakrutan än mot framrutan. Det ger det en härlig "djupkänsla" Har du tur så kanske du får två revir för Demasonin om nu inte Taeniolatusen tar ena halvan av burken. Jag hade en hane som var en riktig terrorist och tog 80% av min 1120 L burkKommentar
-
-
Har kanske buken hos en av hinderikillarna. Han tuggar en massa men verkar bara smulas sönder och far ut via gälarna. Han är lite mager så jag är lite velig, sväller de alltid upp?
Kul! Det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig med Demasoni i en så pass öppen burk. Kanske att du skulle försöka få till ett stenröse i vänstra sidan av burken. Jag skulle ha placerat det 20 cm från gavelglaset mitt i burken mot framrutan så att det finns öppet utrymme runt det samt mer yta bakom mot bakrutan än mot framrutan. Det ger det en härlig "djupkänsla" Har du tur så kanske du får två revir för Demasonin om nu inte Taeniolatusen tar ena halvan av burken. Jag hade en hane som var en riktig terrorist och tog 80% av min 1120 L burk
Hoppas den räcker, annars blir det ommöblering
Tack!1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
-
Det behöver inte vara buken, det kan vara något annat fel på honom. Har han ätit öht sen du fick hem dom? Blir han jagad?Kommentar
-
Matas med NLS 0.5 & 1 mm.Senast redigerad av Trafter; 30 September 2015, 23:03.1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
-
Det låter ju inte bra, min erfarenhet är att det brukar sluta illa när det har gått så långt att fisken magrar av och inte kan/vill äta längre. Det behöver ju inte vara något som smittar, fiskar kan också få problem inuti kroppen precis som vi människor.Kommentar
-
Först och främst. Fiskarna äter på, fortfarande magra men lyckas nu i vart fall få ner maten. Körde även Ektozon i karet för att försöka stärka dem. Någon av de många kurerna verkar ha hjälpt. Får hoppas det håller i sig
Sen satt jag 1 timma ikväll och fotade lite. Har fått tag i en systemkamera och börjar förstå tjusningen
En av red empressarna började igår visa lite färger. Antagligen en hane? Det roliga är att han inte ser så kraftigt färgad ut, kameran fick fram det bättre än verkligheten.
Gäsp
Blir bara vackrare och vackrare
Har även införskaffat 9 stycken Pseudotropheus sp. "acei". Den största hanen bråkar omkring och visar upp sig.
Lite flörtande med en dam. Svårfotat. Har för övrigt skaffat två till baenschi
Kvällsmat på alger som börjar komma
-
superfina bilderKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar