If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Någon som kan komma med lite tips till fiskar som passar bra i ett 260liters kar med runt 3000L/H genomströmning? Malar, ciklider, annan fisk, allt är på listan men siktar mest på SA i vilket fall som
Någon som kan komma med lite tips till fiskar som passar bra i ett 260liters kar med runt 3000L/H genomströmning? Malar, ciklider, annan fisk, allt är på listan men siktar mest på SA i vilket fall som
Har 6000L/H i ett 420-kar. Skulle funka med diskus där. Handlar mer om hur du sätter upp inredningen så att det blir strömt.
Leta i forumet så hittar du hur man gör. Har för mig att det var i höstas.
Det finns ett gäng ciklider anpassade för strömt vatten, Dels ett gäng från Västafrika med lejonhuvudcikliden som vanligaste art dels ett gäng Sydamerikaner som Teleocichla och Retroculus. I princip alla L-malar trivs bra i strömt vatten. Då det gäller övriga fiskar finns det massor av arter som trivs i strömt vatten.
Det finns ett gäng ciklider anpassade för strömt vatten, Dels ett gäng från Västafrika med lejonhuvudcikliden som vanligaste art dels ett gäng Sydamerikaner som Teleocichla och Retroculus. I princip alla L-malar trivs bra i strömt vatten. Då det gäller övriga fiskar finns det massor av arter som trivs i strömt vatten.
Hur långt och djupt är akvariet?
3000 L/h är ingenting i mitt akvarium. Jag har en SunSun cirkulationspump på 4900 L/h tillsammans med Fluval FX5 som tydligen ska blåsa 3200/3500 L/h... Slänger in en bild på hur tetrorna simmar i mitt kar.
Gammal video på mina L200 hi-fin.
Senast redigerad av {_AquA_}; 22 August 2014, 15:46.
Hur långt och djupt är akvariet?
3000 L/h är ingenting i mitt akvarium. Jag har en SunSun cirkulationspump på 4900 L/h tillsammans med Fluval FX5 som tydligen ska blåsa 3200/3500 L/h... Slänger in en bild på hur tetrorna simmar i mitt kar.
Gammal video på mina L200 hi-fin.
470liters hörnkar så de är inga optimala mått för saken men just nu är de på sammanlagda 6300l/h o skulle inte ha några problem med o ha neontetror (exempel) i karet just nu
Kommentar