Köpte mig ett Fx6 i april och har gått till juni utan problem. Efter ett delvattenbyte för några veckor sedan började det knastra och spruta bubblor en gång i timmen. Mikrobubblor som inte påverkar flödet för det är fortfarande bra. Problemet är att det nu knastrar betydligt mer ofta. Som mest en gång i minuten, men mer ofta var femte minut. När jag skakar eller framförallt lutar filtret kommer det knaster och mikrobubblor hela tiden. Men, det lugnar sig efter en stund i vanligt läge igen.
Alla slangar och kopplingar är rätt tillslutna och det läcker inte vatten. Filtret är ju också nytt. Att det knastrar är egentligen inget bekymmer, men frågan är om det kan bli ett bekymmer? Jag ska resa bort nästa vecka och vara borta en vecka och vill helst inte komma hem till ett trasigt filter eller läcka.
Någon som har något tips på hur man blir av med luften!?
Ska tillägga att jag har en streamer på motsatt kortsida om filtrets insug och utblås.
Alla slangar och kopplingar är rätt tillslutna och det läcker inte vatten. Filtret är ju också nytt. Att det knastrar är egentligen inget bekymmer, men frågan är om det kan bli ett bekymmer? Jag ska resa bort nästa vecka och vara borta en vecka och vill helst inte komma hem till ett trasigt filter eller läcka.
Någon som har något tips på hur man blir av med luften!?
Ska tillägga att jag har en streamer på motsatt kortsida om filtrets insug och utblås.
Kommentar