If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag ska tömma mitt 660 malawi och tänkte ha dem i 2 såna här burkar. Tänkte ha de största Fryeri, Crabro och Hongi i en. Afror, trewase in annan.
Yngel i en 50l hink.
Enda risken är att de slår ihjäl varandra i så pass trångt utrymme, annars fungerar det som sagt säkert bara du byter vatten. Svårt att säga hur de reagerar dock.
Sitter i samma sits då jag planerar att göra om inredningen totalt samt plocka ur min bakgrund under hösten... Jag har ju dock sydamerikanska rovciklider så jag tror jag delar upp dom artvis och håller isär de i divider jag vet inte funkar ihop.
Undrar ifall man kan kontakta någon industri av något slag och höra efter större plastbaljor...
Jag har använt plastbackar från clas ohlsson vid flytt och det gick utmärkt. Det är ju bra med nån sorts ej tätslutande lock så fiskarna inte kan hoppa ur.
Det gick kanonbra. Gjorde ett trettiotal hål i locken med en gammal lödpenna, Bytte 40-50% vatten var tredjedag. Körde med några gamla invändiga pumpar, gissar på en 300l/h som fick ligga i vattenytan.
Kommentar