Köpte ett 112 liters via Blocket och då följde två scalarer med. De har gått i ouppvärmt vatten med endast en stor sten som inredning. Vattnet de gick i luktade totalt ruttet så när jag kom hem med dem fick de bo i ett litet ingånget akvarium i två dygn medan det stora fick stå och starta upp. Vågade inte låta de gå i 25-litersakvariet jag hade stående längre än så. Jag hoppas de tål alla omställningar. Har använt vatten från mina andra akvarium och satt i så mycket växter jag kunnat avvara.
De sägs vara runt 5 år gamla, har lagt rom på pumpen flera gånger men det har aldrig blivit något enligt förra ägaren. De håller sig hela tiden ihop och verkar nyfikna och pigga. Jag har höjt vattentemperaturen till 23 grader och ska höja sakta tills jag når 25-26 grader hade jag tänkt.
Så till min fråga:
Vad är det för sorter jag har fått?
Hane den svart/silvriga och hona den gyllene?
De sägs vara runt 5 år gamla, har lagt rom på pumpen flera gånger men det har aldrig blivit något enligt förra ägaren. De håller sig hela tiden ihop och verkar nyfikna och pigga. Jag har höjt vattentemperaturen till 23 grader och ska höja sakta tills jag når 25-26 grader hade jag tänkt.
Så till min fråga:
Vad är det för sorter jag har fått?
Hane den svart/silvriga och hona den gyllene?
Kommentar